Ten materiał pochodzi z serwisu www.portgdansk.pl
Strona znajduje się pod adresem http://www.portgdansk.pl/wydarzenia/dct-i-port-gdansk-kontenerowa-brama-srodkowej-europy


DCT i Port Gdańsk - kontenerowa brama środkowej Europy

Facebook
LinkedIn
Twitter

DCT i Port Gdańsk - kontenerowa brama środkowej Europy

14.10.2008

Swoje pierwsze urodziny świętował polski głębokowodny terminal kontenerowy DCT Gdańsk. Wśród goszczących na uroczystym przyjęciu przedstawicieli firm spedycyjnych, operatorów kolejowych i linii żeglugowych (Hapag-Lloyd, NYK, CMA CGM, Cosco, ZIM, Safmarine, Hyundai, Hamburg Sud, MOL, China Shipping czy Maruba) nie zabrakło także reprezentacji Maersk Line. Właśnie zawinięcie statku tego armatora i jego sprawny przeładunek stanowiły znakomitą oprawę symbolicznego święta. Od 1 grudnia bowiem Maersk przenosi do Gdańska całą swoją działalność operacyjną i prawdopodobnie da bodziec dla uruchomienia drugiego etapu budowy terminala DCT, podwajającego jego zdolność przeładunkową.

DCT Gdańsk SA jest zarejestrowaną w Polsce spółką, będącą w większości własnością GIF II (Global Infrastructure Fund II), specjalnego funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies z siedzibą w Australii. Jej gdański terminal oferuje całoroczny, wolny od zalodzenia dostęp dla statków o zanurzeniu do 15 metrów, zapewniając doskonałe warunki utworzenia tu bałtyckiego "hubu" portowego. Trzy suwnice post-Panamax są zdolne do obsługi jednostek przewożących na pokładzie do 18 rzędów kontenerów. Terminal wyposażony jest także w stanowisko "ro-ro" i bocznicę kolejową - zlokalizowaną w sąsiedztwie nabrzeża przeładunkowego i planowanego centrum logistycznego. Wszystko to sprawia, iż DCT Gdańsk pretenduje do rangi idealnej "bramy" do rynku Polski oraz centralnej i wschodniej Europy.




www.portgdansk.pl
© Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA