sygnet

W Porcie Gdańsk stawiamy na stały rozwój. Nasz udział w polskim rynku morskim stanowi obecnie 48%. Już teraz jesteśmy największym portem morskim w Polsce i drugim portem kontenerowym na Bałtyku. Planowana budowa Portu Centralnego w Gdańsku, jednego z największych w Europie projektów w branży morskiej, wartego 12 mld zł, który obejmie ok. 1,4 tys. ha akwenu oraz 410 ha powierzchni lądu z pewnością przyczyni się do umocnienia tej pozycji. Wiemy jak ważne są podmioty działające na terenie portu i korzystające z naszej infrastruktury. Dlatego inwestycje w nabrzeża, place, układ drogowo kolejowy realizujemy z myślą o aktualnych i przyszłych klientach, tak aby realizowane przez nich procesy przeładunków były jak najbardziej wydajne.

Jesteśmy bardzo dobrze skomunikowanym portem, co pozwala transportować towary w łatwy i szybki sposób. Oprócz oczywistych połączeń morskich z innymi portami, mamy dogodny dostęp do portu od strony lądowej. Wpływa na to dobrze rozbudowana infrastruktura kolejowa, która dociera do praktycznie każdego miejsca portu, oraz infrastruktura drogowa, dzięki której dojazd z każdego terminalu portowego do drogi krajowej i autostrady A1 możliwy jest w 15-20 minut.

Przeładunki w miesiącu styczniu

Facts and figures

W Porcie Gdańsk od 2011 roku systematycznie zwiększamy ilość przeładowywanych towarów. W 2019 roku pobiliśmy pod tym względem rekord polski, obsługując ponad 52 mln ton ładunków.

czytaj więcej
DJI_0082[1]

  Przeładunek kontenerów  

Port Gdańsk znajduje się obecnie na 2 pozycji na Baltyku pod względem przeładunku kontenerów. Na teranie Portu Gdańsk w Porcie zewnętrznym funkcjonuje najwiekszy terminal kontenerowy w Polsce - terminal DCT- obslugujący połączenia oceaniczne z Chinami.

Image5

  Terminal automotive  

W Porcie Gdańsk oferujemy szeroką gamę możliwości obsługi ładunków masowych suchych wymagających specjalistycznych technologii przeładunku i składowania. Są to np nawozy, minerały, ruda żelaza, kruszywa, zboża, pszenica, jęczmień czy fosforyty.

Image3

  Baza paliw płynnych  

W pełni zautomatyzowana Baza Przeładunku Paliw Płynnych, oferująca obsługę największych statków, które mogą wpłynąć na Bałtyk. Dysponuje ona czterema stanowiskami roboczymi, które przystosowane są do przeładunku ropy i produktów ropopochodnych oraz olejów opałowych i napędowych, znajdują się w zamkniętych basenach wyposażonych w zapory przeciwrozlewowe i instalację przeciwpożarową.

Image6

  Terminal ładunków masowych suchych  

W Porcie Gdańsk oferujemy szeroką gamę możliwości obsługi ładunków masowych suchych wymagających specjalistycznych technologii przeładunku i składowania. Są to np nawozy, minerały, ruda żelaza, kruszywa, zboża, pszenica, jęczmień czy fosforyty.

Obraz1

sygnet-yellow Port centralny

Port Centralny to największy w Europie projekt w branży morskiej, wart 12 mld zł. Port Centralny w Gdańsku obejmie ok. 1,4 tys. ha akwenu oraz 410 ha powierzchni lądu i przewiduje powstanie dziewięciu nowych terminali.


Oceń naszą stronę
Oceń naszą stronę
Czy korzystali Państwo z poprzedniej wersji serwisu?
Jak oceniają Państwo obecny serwis?
Co wpłynęło w największym stopniu na Państwa ocenę?