sygnet

Port Gdańsk na IX Międzynarodowych Targach Transportu i Logistyki w Warszawie

9. edycja największych w Polsce i Europie Środkowo – Wschodniej targów o tematyce transportowej i logistycznej trwała od 7 do 9 listopada. Wzięło w nich udział ok. 300 wystawców, 10 tys. uczestników. Swoje stoisko w hali EXPO XXI miał również Port Gdańsk.

TransLogistica Poland to najważniejsze wydarzenie biznesowe dla wszystkich zawodowo związanych z branżą TSL. Organizatorzy co roku proponują uczestnikom szereg spotkań w postaci paneli dyskusyjnych i debat. W tym roku poszerzono tematykę targów o nowe zagadnienia, jak choćby elektromobilność w branży TSL. Wydarzeniu towarzyszyły również Targi Pracy TSL TransLogistica Jobs.

Stoisko Portu Gdańsk, cieszyło się dużym zainteresowaniem odwiedzających. Wspólnie z przedstawicielami portu, swoją ofertę handlową przedstawiały również firmy działające na jego terenie, czyli Baltic Hub, Kador i Uni Logistics.

– Port i kontrahenci to naczynia połączone, także pod kątem realizowanych inwestycji, które muszą się wzajemnie dopełniać. Dzięki nim zwiększa się nie tylko potencjał przeładunkowy naszych operatorów, ale ma to wpływ na konkurencyjność całego portu – mówi Michał Stupak, manager klienta Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A. – Naszym wspólnym celem jest poszukiwanie nowych obszarów aktywności. Dotyczy to zarówno zaplecza portowego w postaci przewoźników drogowych, kolejowych, spedytorów, ale także przedpola, gdzie mamy do czynienia z armatorami kontenerowymi, promowymi i przewożącymi inne ładunki trafiające do portu.

Ważnym aspektem tegorocznych targów była współpraca międzynarodowa. O inwestycjach i wymianie handlowej między Chinami a Europą Środkowo-Wschodnią mówiła podczas jednego z paneli Brigitte Zhang, przedstawicielka Portu Gdańsk w Chinach. Jej prezentacja  nosiła tytuł „Port of Gdansk – the gateway between China and Central Eastern Europe in the Belt and Road”.

Istniejące od 2018 roku biuro Portu Gdańsk w Szanghaju służy jako platforma pomagająca w rozwoju biznesu w Chinach. Pomagamy również portowi w kształtowaniu wizerunku marki, a także poszukiwaniu klientów i partnerów biznesowych. Dzięki temu chińskie przedsiębiorstwa mogą lepiej poznać polski rynek. Z tego powodu dążymy do promowania Portu Gdańsk podczas podobnych konferencji i targów z branży portowej, spedycyjnej i logistycznej, które odbywają się też w Chinach. Świadczymy także usługi konsultingowe, na przykład w zakresie sourcingu i statystyki danych, tworząc platformę relacji dla zarówno polskich jak i chińskich kontrahentów – wyjaśnia Brigitte Zhang.

 

Kontakt do mediów:
Anna Drozd – rzecznik prasowy Portu Gdańsk
e-mail: anna.drozd@portgdansk.pl
tel: (+48) 727 064 605