FAL1 do Portu Gdańsk – CMA CGM otwiera nowy bezpośredni kontenerowy serwis oceaniczny
Francuski CMA CGM to jeden z największych armatorów kontenerowych. Serwis French Asia Line 1 (FAL1), będzie obsługiwał następujące porty: Gdańsk – Wilhelmshaven – Rotterdam – Algeciras – Port Klang – Busan – Ningbo – Shanghai – Yantian – Singapur - Tanger – Dunkierka – Le Havre I Hamburg.
Jednostką otwierającą nowe połączenie będzie kontenerowiec CMA CGM ZHENG HE, pływający pod banderą maltańską. Jego długość to 399 m, zaś szerokość 54 m. Następne zawinięcie jest planowane na 12 września. Wówczas do Portu Gdańsk przypłynie jednostka o nazwie CMA CGM CONCORDE pod banderą francuską o długości 400 m i szerokości 62 m.
Od października, statki w ramach serwisu będą zawijały do Gdańska w cyklu cotygodniowym.
– Część jednostek armatora CMA CGM obsługujących serwis FAL1 będzie wyposażona w nowoczesny napęd LNG. Wpisuje się to w aktualną politykę środowiskową UE. Czas transportu kontenerów z Busan do Gdańska armator określił na 54 dni – wyjaśnia Tomasz Braun, Pełnomocnik Zarządu ds. relacji międzynarodowych ZMPG S.A. – Busan to już drugi port koreański po Porcie Ulsan, mający połączenie z Portem Gdańsk. Armator będzie także oferował rozszerzenie usługi transportu intermodalnego z Portu Gdańsk do kilkunastu miejscowości w Polsce oraz krajów Europy Centralnej i Wschodniej.
Owocne rozmowy podczas Business Mixer
Otwarcie kolejnego serwisu oceanicznego jest m.in. efektem działań Portu Gdańsk w Korei Pd. w ramach „Business Mixera 2023”, międzynarodowej konferencji zorganizowanej pod koniec kwietnia br. w Seulu przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. Spotkania między polskimi i koreańskimi przedsiębiorstwami i wizyta studyjna w Porcie Busan były świetną okazją do budowania, czy zacieśniania relacji biznesowych.
Korea Południowa jest dziś wiodącym inwestorem zagranicznym w Polsce. W kraju nad Wisłą działa blisko 550 przedsiębiorstw z kapitałem koreańskim, a to stawia Republikę Korei na drugim miejscu, po USA, wśród największych pozaeuropejskich inwestorów.
– Inwestycje koreańskie w Polsce, a także coraz większa aktywność polskich przedsiębiorców w Korei, wymusza na rynku żeglugowym otwieranie kolejnych połączeń do Portu Gdańsk. Dzięki temu z usług naszego portu korzysta coraz więcej klientów nie tylko z Polski, ale także Czech, Słowacji, Węgier czy Ukrainy – dodaje Tomasz Braun.
Port Gdańsk jest bowiem dla Azji morską bramą do rynków Europy Środkowo-Wschodniej, najdynamiczniej rozwijającego się regionu Unii Europejskiej. To idealny rynek dla 100 milionów konsumentów, ale także ważne miejsce produkcji i stale rosnącego eksportu produktów wysokiej jakości na rynki całego świata.
Strategiczne położenie Portu Gdańsk, nowoczesna infrastruktura, konkurencyjne ceny oraz status specjalnej strefy ekonomicznej dają mu przewagę nad innymi portami europejskimi. Walory te przyczyniły się do wzrostu i sukcesu portu w ostatnich latach, czyniąc go ważnym węzłem dla handlu i inwestycji pomiędzy Azją i Europą.