

Dane szczegółowe

Pasażersko-towarowy terminal promowy zlokalizowany jest na Nabrzeżu Obrońców Westerplatte, blisko wejścia do portu i zarazem w niewielkiej odległości od centrum Gdańska. Dzięki mostowi wantowemu terminal jest dobrze skomunikowany z krajową i międzynarodową siecią dróg, a w szczególności z trasą Gdańsk-Warszawa (odległość do Warszawy wynosi 345 km) i Autostradą A1 przez Obwodnicę Południową Gdańska.
Infrastruktura Terminalu dedykowana jest obsłudze:
– jednostek przewożących ładunki w technologii ro-ro
– promów
– statków pasażerskich.
Terminal Promowy Westerplatte obsługuje regularne połączenie pasażersko-samochodowe do Szwecji. Dwa promy Polferries kursują na linii Gdańsk – Nynäshamn (60 km od Sztokholmu). To M/F Wawel i M/F Nova Star. Promy należą do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Na ich pokładach znajdują się restauracje, kawiarnie, sale konferencyjno-kinowe, dyskoteki, grill bary oraz sklepy – kosmetyczne, spożywcze i odzieżowe. Jednostka Nowa Star jednorazowo może przewieźć 1215 pasażerów, w tym 648 w kabinach (2- i 4-osobowych). Z kolei na promie M/F Wawel jednorazowo może podróżować 1000 pasażerów (511 w kabinach noclegowych).
Terminal Promowy Westerplatte jest terminalem otwartym – Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA zaprasza kontrahentów zainteresowanych uruchomieniem regularnych połączeń żeglugowych. Gwarantuje możliwość równoległej obsługi statków przy trzech stanowiskach – każde wyposażone w rampę ro-ro.
Potencjał terminalu:
3 stanowiska statkowe:
– stanowisko nr 1 o maksymalnym zanurzeniu – 8,40 m
– stanowisko nr 2 o maksymalnym zanurzeniu – 8,0 m
– stanowisko nr 3 o maksymalnym zanurzeniu – 9,5 m
możliwość obsługi jednostek o długości do 225 m
dwie pływające rampy ro-ro o dopuszczalnym obciążeniu 80 ton każda na pontonach o wymiarach: długość 35 m i szerokość 21 m oraz jedna stała rampa uchylna o dopuszczalnym obciążeniu 80 ton
łączna powierzchnia terminalu – 72 000 m²
place postojowe o pow. 10 700 m², mogące pomieścić jednorazowo:
– 375 samochodów osobowych
– 125 samochodów ciężarowych
– 12 autokarów
– 20 składów pociągów drogowych
place manewrowo-składowe o pow. 19 900 m², mogące pomieścić jednorazowo:
– 500-1100 samochodów osobowych lub
– 140-360 naczep
magazyn o pow. 8 325 m²
układ torowy prowadzący do magazynu oraz przyległej rampy kolejowej – maks. długość składu 170 m
sześć stanowisk do obsługi celnej i granicznej dla pojazdów samochodowych
dworzec pasażerski o łącznej powierzchni 2 050 m² z galerią komunikacyjną i zapleczem administracyjno-biurowym, zapewniający pełną obsługę ruchu pasażerskiego (sześć stanowisk odprawy pasażerskiej)
schody ruchome i winda do galerii komunikacyjnej
parkingi przed budynkiem dworca dla 52 samochodów osobowych i 8 autobusów
roczna zdolność przeładunkowa terminalu:
– 600 tys. – 1 mln pasażerów
– 180 tys. – 400 tys. samochodów osobowych
– 150 tys. – 350 tys. samochodów ciężarowych
obsługa zgodna z wymogami układu z Schengen
Kolejne inwestycje, które będą skutkowały jeszcze lepszym skomunikowaniem Terminalu z rozbudowywaną i modernizowaną siecią transportową to:
budowa nowego, dwutorowego mostu kolejowego nad Martwą Wisłą

Wszelkich dodatkowych informacji udzielają:
