Port Gdańsk po trzech kwartałach 2025 r. z rekordem w przeładunkach kontenerów

Z każdym kwartałem Port Gdańsk coraz wyraźniej zaznacza swoją obecność na międzynarodowej scenie logistycznej. Konsekwentna strategia rozwoju, dywersyfikacja działalności i inwestycje w infrastrukturę przynoszą wymierne rezultaty. Stabilne przeładunki paliw płynnych oraz rekordowe wyniki w segmencie drobnicy skonteneryzowanej pokazują, że Port Gdańsk staje się kluczowym punktem dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej.
W ciągu trzech kwartałów br. W Porcie Gdańsk przeładowano ponad 59 mln ton towarów, co oznacza wzrost o 1,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, kiedy to obsłużono nieco ponad 58 mln ton. Znaczący wzrost zanotowano w segmencie drobnicy skonteneryzowanej – ponad 2 mln obsłużonych TEU, co oznacza wzrost o 21,7 proc. w stosunku do ubiegłego roku (15,5 proc. biorąc pod uwagę ich łączny tonaż). Wzrosty odnotowano także w przeładunkach rudy (+174 proc.) oraz innych ładunków masowych (+8,3 proc.). Segment paliw płynnych pozostaje stabilnym filarem działalności portu i pomimo niewielkiego spadku (-2,4 proc.) stanowi ok. 50 proc. całości wolumenu przeładowywanego w porcie.
W analizowanym okresie do Portu Gdańsk zawinęło 2667 statków handlowych – prawie tyle samo co rok wcześniej, jednak o wyższym tonażu.
Wyniki finansowe po trzech kwartałach są również dobre – zysk netto wyniósł 285,6 mln zł. Zgodnie z ustawą o portach i przystaniach morskich, środki te są przeznaczane m.in. na dalszy rozwój infrastruktury portowej, w tym modernizację nabrzeży, rozbudowę terminali i układu drogowo-kolejowego oraz inwestycje w rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo i efektywność operacji.
Osiągnięte w trzech kwartałach 2025 roku wyniki są dowodem skuteczności przyjętego kierunku działań i zaangażowania Zarządu Morskiego Portu Gdańsk oraz kontrahentów w realizację wspólnych celów. To solidny fundament do dalszego rozwoju Portu Gdańsk i umacniania jego roli w gospodarce morskiej regionu.

