Ten materiał pochodzi z serwisu www.portgdansk.pl
Strona znajduje się pod adresem http://www.portgdansk.pl/wydarzenia/moda-na-dct-morski-kierunek-gospodarki


Moda na DCT - morski kierunek gospodarki

Facebook
LinkedIn
Twitter

Moda na DCT - morski kierunek gospodarki

25.07.2011

Zbudowaniu silnego frontu, dbającego o perspektywy rozwoju polskiej gospodarki morskiej, znakomicie sprzyjają wizyty polityków w DCT - najnowocześniejszym terminalu gdańskiego portu.

Trójmiasto gości ostatnio coraz więcej VIP-ów. Terminy spotkań wynikających z objęcia przez Polskę prezydencji w Unii Europejskiej, są zarazem znakomitą okazją do nawiązania bliższych kontaktów z pomorskim biznesem. Tym razem gościem Gdańskiego Klubu Biznesu był Wicepremier i Minister Gospodarki RP Waldemar Pawlak. Zajmujących kluczowe stanowiska w firmach Pomorza członków GKB interesowało głównie zbudowanie silnego frontu politycznego, zdolnego podjąć skuteczną walkę o uproszczenie polskiego systemu fiskalnego i likwidację biurokratycznych barier, hamujących rozwój przedsiębiorczości.

Temu samemu problemowi poświęcono spotkanie wicepremiera W. Pawlaka z kierownictwem operującego na obszarze gdańskiego portu DCT (Deepwater Container Terminal). Doskonała lokalizacja DCT - w niezamarzającym, najdalej wysuniętym na wschód bałtyckim porcie UE - sprzyja utrzymywaniu znakomitego tempa rozwoju Terminalu. W trzecim roku swojego istnienia DCT przekroczył 450 tysięcy obsłużonych TEU, czyniąc Gdańsk największym polskim portem kontenerowym.

Wicepremier W. Pawlak i Dyrektor Zarządzający DCT Boris Wenzel zgodnie podkreślali szansę, jaka pojawiła się przed polskimi portami. Dzięki takim inwestycjom - jak DCT - mogą one podjąć rzetelną rywalizację z portami Zachodniej Europy o przejęcie strumienia transportowego Azja - Europa Środkowo-Wschodnia.
- Rząd rozumie znaczenie sektora kontenerowego dla polskiej gospodarki - mówił W. Pawlak - i docenia impuls, jaki dla jej rozwoju generuje nowoczesna technologia obsługi transportu morskiego wybudowana w DCT.

Zapewnienie o wsparciu polskiego Rządu przy eliminowaniu barier utrudniających konkurencyjność polskich portów było oczywistą konkluzją wizyty w gdańskim terminalu kontenerowym. Tym bardziej, że jego tłem były prace przy przeładunku 6 000 kontenerów z cumującego w DCT 397-metrowego kontenerowca "Evelyn Maersk". Premier mógł zwiedzić jeden z największych kontenerowców świata - statek PS-class o pojemności 15 500 TEU - z serii odwiedzających Gdańsk co tydzień w ramach bezpośredniego serwisu azjatyckiego AE10. Wyniósł z pokładu podobną satysfakcję, jaką nieco wcześniej - w maju br. - podzielił się Premier Donald Tusk, poznając w DCT siostrzaną "Maersk Elba".
- Cieszę się - powiedział wówczas Premier - że Gdańsk może teraz naprawdę stać się hubem dla naszych sąsiadów, którzy nie mają dostępu do morza. Rozmawiałem z wieloma osobami, które miały wpływ na rozwój DCT i zostałem przekonany o konieczności maksymalnej koordynacji i koncentracji wysiłków, także Rządu i Parlamentu, w kierunku usunięcia barier stojących na drodze wielu przedsięwzięć. Tutaj, jak w soczewce, widzimy zmiany, które są konieczne, aby Polska mogła konkurować z takimi gigantami jak Hamburg, Rotterdam czy St. Petersburg.

Rzecznik Prasowy ZMPG SA



www.portgdansk.pl
© Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA