sygnet

W Porcie Gdańsk stawiamy na stały rozwój. Nasz udział w polskim rynku morskim stanowi obecnie 48%. Już teraz jesteśmy największym portem morskim w Polsce i drugim portem kontenerowym na Bałtyku. Planowana budowa Portu Centralnego w Gdańsku, jednego z największych w Europie projektów w branży morskiej, wartego 12 mld zł, który obejmie ok. 1,4 tys. ha akwenu oraz 410 ha powierzchni lądu z pewnością przyczyni się do umocnienia tej pozycji. Wiemy jak ważne są podmioty działające na terenie portu i korzystające z naszej infrastruktury. Dlatego inwestycje w nabrzeża, place, układ drogowo kolejowy realizujemy z myślą o aktualnych i przyszłych klientach, tak aby realizowane przez nich procesy przeładunków były jak najbardziej wydajne.

Jesteśmy bardzo dobrze skomunikowanym portem, co pozwala transportować towary w łatwy i szybki sposób. Oprócz oczywistych połączeń morskich z innymi portami, mamy dogodny dostęp do portu od strony lądowej. Wpływa na to dobrze rozbudowana infrastruktura kolejowa, która dociera do praktycznie każdego miejsca portu, oraz infrastruktura drogowa, dzięki której dojazd z każdego terminalu portowego do drogi krajowej i autostrady A1 możliwy jest w 15-20 minut.

Przeładunki ogółem

Facts and figures

W Porcie Gdańsk od 2011 roku systematycznie zwiększamy ilość przeładowywanych towarów. W 2023 roku pobiliśmy pod tym względem rekord polski, obsługując 81 mln ton ładunków.

czytaj więcej
Obraz1

kotwica Port centralny

Port Centralny to największy w Europie projekt w branży morskiej, wart 13 mld zł. Port Centralny w Gdańsku obejmie ok. 1,4 tys. ha akwenu oraz 410 ha powierzchni lądu i przewiduje powstanie dziewięciu nowych terminali.

DJI_0082[1]

  Przeładunek kontenerów  

Port Gdańsk znajduje się obecnie na 1 pozycji na Bałtyku pod względem przeładunku kontenerów. Na terenie Portu Gdańsk w Porcie zewnętrznym funkcjonuje największy terminal kontenerowy w Polsce - terminal Baltic Hub - obsługujący połączenia oceaniczne z Chinami.

Image5

  Terminal automotive  

Głównym obszarem obsługi przeładunków samochodów osobowych jest teren Wolnego Obszaru Celnego. W przypadku zwiększonego wolumenu wykorzystywane jest również Nabrzeże Oliwskie i Westerplatte. Terminal Automotie obsługuje dwóch kluczowych operatorów: BLG Logistics oraz Adampol. Łańcuchy logistyczne przebiegające przez gdański port to zarówno export jak i import, gdzie około 60 proc. przypada na export, a 40 proc. na import.

Image3

  Baza paliw płynnych  

W pełni zautomatyzowana Baza Przeładunku Paliw Płynnych, oferująca obsługę największych statków, które mogą wpłynąć na Bałtyk. Dysponuje ona czterema stanowiskami roboczymi, które przystosowane są do przeładunku ropy i produktów ropopochodnych oraz olejów opałowych i napędowych, znajdują się w zamkniętych basenach wyposażonych w zapory przeciwrozlewowe i instalację przeciwpożarową.

Image6

  Terminal ładunków masowych suchych  

W Porcie Gdańsk oferujemy szeroką gamę możliwości obsługi ładunków masowych suchych wymagających specjalistycznych technologii przeładunku i składowania. Są to np nawozy, minerały, ruda żelaza, kruszywa, zboża, pszenica, jęczmień czy fosforyty.