

Dane szczegółowe

Głębokowodny terminal kontenerowy Baltic Hub Container Terminal rozpoczął działalność operacyjną 1 czerwca 2007 r., kiedy to do terminalu zawinął pierwszy komercyjny statek kontenerowy. W pierwszych latach eksploatacji terminal specjalizował się w obsłudze statków feederowych. Począwszy od 2010 r. do Gdańska co tydzień zawijały jednostki kontenerowe z Dalekiego Wschodu. Możliwość bezpośredniego połączenia z Azją przyczyniła się do rozwoju terminalu, który stał się bałtyckim hubem oraz jednym z najszybciej rozwijających się terminali na świecie.
Baltic Hub Container Terminal obsługuje największe kontenerowce świata, które na swoim pokładzie mogą zmieścić ponad 24 tys. TEU. Gdy w 2016 roku wybudowano drugie głębokowodne nabrzeże kontenerowe, terminal podwoił swoje zdolności do 3 mln TEU rocznie i stał się największym, pod względem przeładunków, terminalem kontenerowym na Bałtyku. W 2025 roku uruchomione zostało trzecie głębokowodne nabrzeże, a terminal osiągnął zdolność obsługi 4,4 mln TEU rocznie.
Terminal przyjmuje jednostki największych globalnych armatorów, w tym należących do sojuszu Ocean Alliance oraz MSC. Baltic Hub Container Terminal należy do grupy globalnego operatora PSA International, Polskiego Funduszu Rozwoju i IFM Global Infrastructure Fund. W 2024 r. obsłużył 2 243 992 TEU.
Terminal oferuje następujące regularne połączenia kontenerowe:
POŁĄCZENIA OCEANICZNE:
CMA CGM
Serwis FAL1, zawinięcia jeden raz w tygodniu
w kierunku wschodnim
Gdańsk – Hawr – Southampton – Port Klang – Ningbo
w kierunku zachodnim
Ningbo – Szanghaj – Yantian – Vung Tau – Singapur – Tanger Med – Dunkierka – Southampton – Gdańsk
MSC
Serwis Albatros, zawinięcia jeden raz w tygodniu
w kierunku wschodnim
Gdańsk – Bremerhaven – Felixstowe – Singapur – Vung Tau – Tianjin/Xingang – Dalian – Gwangyang – Ningbo – Szanghaj – Yantian
w kierunku zachodnim
Tianjin/Xingang – Dalian – Gwangyang – Ningbo – Szanghaj – Yantian – Singapur – Felixstowe – London Gateway – Bremerhaven – Gdańsk
w kierunku zachodnim – przedłużenie do USA
Felixstowe – Gdańsk – Bremerhaven – Nowy Jork – Charleston – Ningbo – Xingang – Dalian – Gwangyang – Yantian
Serwis Britannia, zawinięcia jeden raz w tygodniu
w kierunku wschodnim
Gdańsk – Kłajpeda – Antwerpia – London Gateway – Mundra – Singapur – Szanghaj – Ningbo – Yantian – Vung Tau
w kierunku zachodnim
Szanghaj – Ningbo – Yantian – Vung Tau – Singapur – Kolombo – Felixstowe – Antwerpia – Gdańsk
Ocean Alliance
Serwis CMA CGM (FAL5) / COSCO (AEU1) / Evergreen (NE1) / OOCL (LL1), zawinięcia jeden raz w tygodniu
Gdańsk – Wilhelmshaven – Singapur – Yantian – Qingdao – Szanghaj – Ningbo – Xiamen – Yantian – Singapur – Felixstowe – Zeebrugge – Gdańsk
POŁĄCZENIA FEEDEROWE:
CMA CGM
Serwis BALT2, zawinięcia jeden raz w tygodniu
Gdańsk – Teesport – Tilbury – Zeebrugge – Rotterdam – Ryga – Kłajpeda – Gdańsk
Serwis FLX, zawinięcia jeden raz w tygodniu
Gdańsk – Bremerhaven – Hamburg – Kotka – Helsinki – Tallin – Gdańsk
Serwis SWX, zawinięcia jeden raz w tygodniu
Gdańsk – Göteborg – Aarhus – Kłajpeda – Gdańsk
Serwis SWX2, zawinięcia jeden raz w tygodniu
Gdańsk – Kłajpeda – Norrköping – Gävle – Hamburg – Bremerhaven – Gdańsk
COSCO
Serwis GBX, zawinięcia jeden raz w tygodniu
Gdańsk – Bremerhaven – Hamburg – Kłajpeda – Kotka – Helsinki – Gdańsk
Serwis PFX, zawinięcia jeden raz w tygodniu
Gdańsk – Kotka – Helsinki – Gdańsk
Maersk
Serwis E03 – Gemini, zawinięcia jeden raz w tygodniu
Gdańsk – Bremerhaven – Wilhelmshaven – Gdańsk
Serwis E15, zawinięcia jeden raz w tygodniu
Gdańsk – Göteborg – Bremerhaven – Gdańsk
Serwis L02, zawinięcia jeden raz w tygodniu
Gdańsk – Kotka – Bremerhaven – Gdańsk

Wszelkich dodatkowych informacji udzielają:
