sygnet

Dane szczegółowe

Głębokowodny terminal kontenerowy Baltic Hub Container Terminal rozpoczął działalność operacyjną 1 czerwca 2007 r., kiedy to do terminalu zawinął pierwszy komercyjny statek kontenerowy. W pierwszych latach eksploatacji terminal specjalizował się w obsłudze statków feederowych. Począwszy od 2010 r. do Gdańska co tydzień zawijały jednostki kontenerowe z Dalekiego Wschodu. Możliwość bezpośredniego połączenia z Azją przyczyniła się do rozwoju terminalu, który stał się bałtyckim hubem oraz jednym z najszybciej rozwijających się terminali na świecie.

Baltic Hub Container Terminal obsługuje największe kontenerowce świata, które na swoim pokładzie mogą zmieścić ponad 24 tys. TEU. Gdy w 2016 roku wybudowano drugie głębokowodne nabrzeże kontenerowe, terminal podwoił swoje zdolności do 3 mln TEU rocznie i stał się największym, pod względem przeładunków, terminalem kontenerowym na Bałtyku. W 2025 roku uruchomione zostało trzecie głębokowodne nabrzeże, a terminal osiągnął zdolność obsługi 4,4 mln TEU rocznie.

Terminal przyjmuje jednostki największych globalnych armatorów, w tym należących do sojuszu Ocean Alliance oraz MSC. Baltic Hub Container Terminal należy do grupy globalnego operatora PSA International, Polskiego Funduszu Rozwoju i IFM Global Infrastructure Fund. W 2024 r. obsłużył 2 243 992 TEU.

Terminal oferuje następujące regularne połączenia kontenerowe:

POŁĄCZENIA OCEANICZNE:

CMA CGM

Serwis FAL1, zawinięcia jeden raz w tygodniu

w kierunku wschodnim
Gdańsk – Hawr – Southampton – Port Klang – Ningbo

w kierunku zachodnim
Ningbo – Szanghaj – Yantian – Vung Tau – Singapur – Tanger Med – Dunkierka – Southampton – Gdańsk

 

MSC

Serwis Albatros, zawinięcia jeden raz w tygodniu

w kierunku wschodnim
Gdańsk – Bremerhaven – Felixstowe – Singapur – Vung Tau – Tianjin/Xingang – Dalian – Gwangyang – Ningbo – Szanghaj – Yantian

w kierunku zachodnim
Tianjin/Xingang – Dalian – Gwangyang – Ningbo – Szanghaj – Yantian – Singapur – Felixstowe – London Gateway – Bremerhaven – Gdańsk

w kierunku zachodnim – przedłużenie do USA
Felixstowe – Gdańsk – Bremerhaven – Nowy Jork – Charleston – Ningbo – Xingang – Dalian – Gwangyang – Yantian

 

Serwis Britannia, zawinięcia jeden raz w tygodniu

w kierunku wschodnim
Gdańsk – Kłajpeda – Antwerpia – London Gateway – Mundra – Singapur – Szanghaj – Ningbo – Yantian – Vung Tau

w kierunku zachodnim
Szanghaj – Ningbo – Yantian – Vung Tau – Singapur – Kolombo – Felixstowe – Antwerpia – Gdańsk

 

Ocean Alliance

Serwis CMA CGM (FAL5) / COSCO  (AEU1) / Evergreen (NE1) / OOCL (LL1), zawinięcia jeden raz w tygodniu

Gdańsk – Wilhelmshaven – Singapur – Yantian – Qingdao – Szanghaj – Ningbo – Xiamen – Yantian – Singapur – Felixstowe – Zeebrugge – Gdańsk

 

POŁĄCZENIA FEEDEROWE:

CMA CGM

Serwis BALT2, zawinięcia jeden raz w tygodniu
Gdańsk – Teesport – Tilbury – Zeebrugge – Rotterdam – Ryga – Kłajpeda – Gdańsk

Serwis FLX, zawinięcia jeden raz w tygodniu
Gdańsk – Bremerhaven – Hamburg – Kotka – Helsinki – Tallin – Gdańsk

Serwis SWX, zawinięcia jeden raz w tygodniu
Gdańsk – Göteborg – Aarhus – Kłajpeda – Gdańsk

Serwis SWX2, zawinięcia jeden raz w tygodniu
Gdańsk – Kłajpeda – Norrköping – Gävle – Hamburg – Bremerhaven – Gdańsk

 

COSCO

Serwis GBX, zawinięcia jeden raz w tygodniu
Gdańsk – Bremerhaven – Hamburg – Kłajpeda – Kotka – Helsinki – Gdańsk

Serwis PFX, zawinięcia jeden raz w tygodniu
Gdańsk – Kotka – Helsinki – Gdańsk

 

Maersk

Serwis E03 – Gemini, zawinięcia jeden raz w tygodniu
Gdańsk – Bremerhaven – Wilhelmshaven – Gdańsk

Serwis E15, zawinięcia jeden raz w tygodniu
Gdańsk – Göteborg – Bremerhaven – Gdańsk

Serwis L02, zawinięcia jeden raz w tygodniu
Gdańsk – Kotka – Bremerhaven – Gdańsk

sygnet

Wszelkich dodatkowych informacji udzielają:

Baltic Hub Container Terminal Sp. z o.o.
ul. Kontenerowa 7, 80-601 Gdańsk
Fax: (+48) 58 737 63 50
dct