sygnet
Kierownik/ Kierowniczka Działu Utrzymania i Rozwoju Systemów IT

Kierownik/ Kierowniczka Działu Utrzymania i Rozwoju Systemów IT

Poziom stanowiska: Kierownik

Miejsce pracy: Gdańsk

Forma zatrudnienia: UoP

Data publikacji: 14.10.2025

Na stanowisku Kierownika/ Kierowniczki Działu Utrzymania i Rozwoju Systemów IT będziesz odpowiadać za:

  • Zapewnienie ciągłości działania, bezpieczeństwa i rozwoju systemów IT wspierających kluczowe procesy spółki.
  • Organizowanie, planowanie i nadzorowanie pracy zespołu odpowiedzialnego za utrzymanie, rozwój i integrację systemów.
  • Koordynację procesów utrzymaniowo-rozwojowych realizowanych zarówno wewnętrznie, jak i przez zewnętrznych dostawców usług IT.
  • Tworzenie, wdrażanie i doskonalenie wewnętrznych procedur oraz standardów.
  • Monitorowanie kondycji systemów IT, w tym ich wydajności, dostępności i pojemności.
  • Nadzorowanie realizacji umów serwisowych, SLA oraz wsparcia technicznego.
  • Udział w projektach rozwoju i transformacji cyfrowej, w tym w integracji nowych rozwiązań z istniejącym środowiskiem.
  • Współpracę z kluczowymi interesariuszami biznesowymi w zakresie planowania, priorytetyzacji i optymalizacji rozwiązań IT.
  • Rozwój kompetencji pracowników, budowanie kultury współpracy, efektywności i odpowiedzialności technologicznej.

Oczekujemy od Ciebie:

  • Wykształcenia wyższego (preferowane kierunki informatyczne lub pokrewne).
  • Minimum 5 lat doświadczenia w obszarze utrzymania i rozwoju systemów IT w tym doświadczenie w zarządzaniu zespołem.
  • Bardzo dobrej znajomości zasad zarządzania cyklem życia oprogramowania oraz praktyk utrzymania i zarządzania usługami IT.
  • Umiejętności koordynacji pracy zespołów oraz współpracy z dostawcami i partnerami technologicznymi.
  • Umiejętności analizy potrzeb biznesowych i przekładania ich na rozwiązania technologiczne.
  • Wysoko rozwiniętych umiejętności organizacyjnych, komunikacyjnych i przywódczych.

Mile widziane:

  • Doświadczenie w pracy w środowisku publicznym, przemysłowym, logistycznym lub portowym.
  • Znajomość zasad architektury korporacyjnej oraz IT Governance.
  • Wiedza z zakresu ITIL, zarządzania usługami IT i/lub bezpieczeństwa systemów.
  • Udział w projektach transformacji cyfrowej i/lub integracji systemów IT.
  • Znajomość zasad współpracy z dostawcami w reżimie zamówień publicznych.

Oferujemy:

  • Możliwość realnego wpływu na strategię cyfryzacji i rozwój środowiska systemów IT.
  • Współpracę bezpośrednio z Dyrektorem Departamentu Cyfryzacji i udział w kluczowych decyzjach technologicznych.
  • Samodzielność w budowaniu i doskonaleniu standardów utrzymania oraz rozwoju systemów.
  • Stabilne zatrudnienie w organizacji o wysokich standardach i strategicznym znaczeniu gospodarczym.
  • Atrakcyjne warunki współpracy oraz możliwości rozwoju zawodowego.

Profil Kandydata

Poszukujemy doświadczonego lidera, gotowego wziąć odpowiedzialność za utrzymanie i rozwój systemów biznesowych wspierających działalność operacyjną i strategiczną spółki oraz portu. To stanowisko o kluczowym znaczeniu dla zapewnienia ciągłości działania, integracji i rozwoju środowiska systemów IT, realizującego cele strategii cyfryzacji spółki.

Kierownik Działu Utrzymania i Rozwoju Systemów IT będzie bezpośrednio współpracować z Dyrektorem Departamentu Cyfryzacji oraz liderami pozostałych obszarów IT — wdrożeń, wsparcia i infrastruktury oraz cyberbezpieczeństwa i zarządzania zasobami IT.

Wszystkich zainteresowanych prosimy o przesyłanie dokumentów (CV w języku polskim) w terminie do 04.11.2025 za pomocą przycisku APLIKUJ.

Do przeprowadzenia rekrutacji konieczne jest podanie następujących danych osobowych: imienia, nazwiska, danych kontaktowych, daty urodzenia, wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, przebiegu dotychczasowego zatrudnienia) – czyli tych, które wskazano w art. 22[1] § 1 kodeksu pracy.
Wszelkie inne dane można zawrzeć w dokumentach zgłoszeniowych dobrowolnie – wtedy podstawą prawną ich przetwarzania będzie zgoda (art. 6 ust. 1 lit.a RODO) – którą można w dowolnym momencie odwołać (zgoda jest wyrażana poprzez zamieszczenie konkretnej informacji dodatkowej w dokumentach zgłoszeniowych).

Część informacyjna

Prosimy o dołączenie klauzuli: Zgodnie z art.6 ust.1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb aktualnej rekrutacji.

Klikając w przycisk „Aplikuj”, „Aplikuj teraz” lub w inny sposób wysyłając zgłoszenie rekrutacyjne do ZMPG S.A., zgadzasz się na przetwarzanie przez Pracodawcę Twoich danych osobowych zawartych w zgłoszeniu rekrutacyjnym w celu prowadzenia rekrutacji na stanowisko wskazane w ogłoszeniu.

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w (zwanego dalej jako: „RODO”) informuję, iż:

  • Administratorem Pani/Pana danych osobowych podawanych w ramach procesu rekrutacji jest Zarząd Morskiego Portu Gdańsk Spółka Akcyjna z siedzibą w Gdańsku, o adresie przy ul. Zamkniętej 18, 80-955 Gdańsk, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsku – Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000040398, z nadanym NIP: 5832461866, o kapitale zakładowym w wysokości  2 109 250 zł opłaconym w całości.
  • W sprawach dotyczących danych osobowych mogą się Państwo kontaktować bezpośrednio z administratorem danych osobowych –  listownie na adres podany powyżej lub na adres poczty elektronicznej: info@portgdansk.pl.
  • Osoby, których dane dotyczą mogą kontaktować się z wyznaczonym przez administratora Inspektorem Ochrony Danych we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy RODO.
  • Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się poprzez e-mail: iod@portgdansk.pl lub pisemnie na adres: Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA, ul. Zamknięta 18, 80-955 Gdańsk z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych” lub „IODO.
  • Podstawą prawną przetwarzania danych kandydatów w ramach procesu rekrutacji jest niezbędność do przeprowadzenia bieżącego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. b oraz lit.c RODO, co stanowi zarazem cel przetwarzania), dane niezbędne to: imię, nazwisko, dane kontaktowe, data urodzenia, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia) – czyli te, które wskazano  w art. 22[1] § 1 kodeksu pracy.
  • Wszelkie inne dane można zawrzeć w dokumentach zgłoszeniowych dobrowolnie – wtedy podstawą prawną ich przetwarzania będzie zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – którą można w dowolnym momencie odwołać (zgoda jest wyrażana poprzez zamieszczenie konkretnej informacji dodatkowej w dokumentach zgłoszeniowych).
  • W przypadku podania w ramach procesu rekrutacyjnego danych osobowych szczególnych kategorii (np. danych dotyczących stanu zdrowia), o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, administrator przetwarza dane z uwzględnieniem art. 9 ust. 2 lit. a, b oraz lit. h RODO.
  • Wszelkie inne dane można zawrzeć w dokumentach zgłoszeniowych dobrowolnie – wtedy podstawą prawną ich przetwarzania będzie zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – którą można w dowolnym momencie odwołać.
  • Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres aktualnej rekrutacji, co oznacza, że po skutecznym uzupełnieniu wakatu dane kandydatów, którzy nie zostali wybrani zostaną usunięte – chyba że wyrazili Państwo zgodę na wykorzystanie dokumentów aplikacyjnych do celów prowadzenia kolejny rekrutacji w przyszłości, w takim przypadku Państwa dane będą przechowywane do momentu odwołania zgody lecz nie dłużej, niż przez okres 2 lat. Momentem skutecznego uzupełnienia wakatu jest upływ okresu próbnego zatrudnienia kandydata, który przeszedł proces rekrutacji.
  • posiada Pani/Pan prawo do zwrócenia się z wnioskiem zapewnienie dostępu do przetwarzanych danych osobowych na swój temat w tym o wydanie kopii danych, o przeniesienie tych danych, o ograniczenie ich przetwarzania oraz o usunięcie danych osobowych lub ich sprostowanie – nie w każdej sytuacji administrator danych będzie zobowiązany do realizacji tego rodzaju wniosków, ale każdy przypadek zostanie rozpatrzony indywidualnie a ewentualna odmowa zostanie uzasadniona;
  • posiada Pani/Pan prawo do zwrócenia się ze sprzeciwem co do przetwarzania danych osobowych – jednak od indywidualnej sytuacji będzie zależała możliwość jego uwzględnienia przez administratora danych osobowych;
  • ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa);podanie danych  wskazanych na wstępie jako konieczne jest warunkiem uwzględnienia w w procesie rekrutacji – inne, dodatkowe dane osobowe można podać dobrowolnie (ich podanie lub niepodanie nie ma wpływu na proces rekrutacji);

ZMPG S.A. zastrzega sobie możliwość kontaktu wyłącznie z wybranymi kandydatami.

Jednocześnie informujemy, że aplikacje nadsyłane na potrzeby inne niż aktualna rekrutacja będą usuwane.

Spółka przyjmuje zgłoszenia naruszeń prawa, w tym obowiązujących w ZMPG S.A. regulacji wewnętrznych i standardów etycznych, dokonane przez samą Spółkę lub osoby działające w imieniu Spółki lub na rzecz Spółki, które rozpatrywane są zgodnie z Procedurą Zgłoszeń Wewnętrznych i Podejmowania Działań Następczych w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk S.A. Informacje dla sygnalistów, w tym o dedykowanych kanałach dla dokonania zgłoszeń umieszczono na Stronie internetowej ZMPG S.A. pod adresem: www.portgdansk.pl/zgloszenia