Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port Gdańsk
English  Russian  Chinese

Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu
Koronawirus - informacje

 

Strona główna » Wydarzenia » Rozbudowa terminalu DCT w Porcie Gdańsk wkracza w kolejną fazę

Port Gdańsk w centrum zainteresowania Południa Polski
23.05.2016

Nowa jakość usług z nowym sezonem wycieczkowym w Porcie Gdańsk
18.05.2016

Nowy skład Zarządu w Porcie Gdańsk
10.05.2016

Rozbudowa terminalu DCT w Porcie Gdańsk wkracza w kolejną fazę
06.05.2016

Najdłuższa i pierwsza w Polsce podwodna przeprawa drogowa otwarta
25.04.2016

Najważniejsze firmy logistyczne branży automotive z wizytą w Gdańsku
15.04.2016

Gdańsk nie zwalnia tempa - podsumowanie I kwartału 2016 roku
13.04.2016

Lista
 
 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Rozbudowa terminalu DCT w Porcie Gdańsk wkracza w kolejną fazę

06.05.2016

W dniu 2 maja do Portu Gdańsk zawinął statek HHL Fremantle, na pokładzie którego do Gdańska dotarły pierwsze suwnice STS do nowo budowanego nabrzeża T2 terminalu DCT. Kolejne przybędą do Portu Gdańsk około 12 maja br. oraz w sierpniu.

Docelowo nowe nabrzeże terminalu wyposażone będzie w 5 nowoczesnych suwnic przystosowanych do obsługi największych na świecie statków kontenerowych. Każda z nich umożliwiać będzie przeładunek do 25 rzędów kontenerów, co docelowo dawać będzie możliwość obsługi nawet tych statków, które w tej chwili znajdują się na etapie dopiero projektowym. Dla porównania, statki klasy Triple-E zawijające dziś do terminalu DCT zaprojektowane zostały na 23 rzędy kontenerów licząc od burty do burty statku.

Budowa nowego nabrzeża zapoczątkowana została zaledwie kilkanaście miesięcy temu - w styczniu 2015 roku. Wówczas inwestor przekazał wykonawcy robót - firmie N.V. BESIX plac budowy, a już w tej chwili zaawansowanie prac określane jest na poziomie 65%. Przewiduje się, że całość prac inwestycyjnych zakończy się w drugiej połowie tego roku. Wówczas spodziewać się można pierwszych zawinięć kolejnych gigantów kontenerowych do terminalu DCT.

W chwili obecnej terminal DCT uznawany jest za największy pod względem przeładunków terminal kontenerowy Morza Bałtyckiego. Po zakończeniu trwającej inwestycji, roczna zdolność przeładunkowa terminalu ulegnie podwojeniu do 3 mln TEU, co zarazem uczyni terminal DCT nie tylko największym na Bałtyku pod względem realizowanych przeładunków, ale także pod względem projektowych mocy przeładunkowych.


 

 
Cofnij