Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port Gdańsk
English  Russian  Chinese

Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu
Koronawirus - informacje

 

Strona główna » Wydarzenia » Moda na DCT - morski kierunek gospodarki

Mila pomiarowa gdańskiego portu
05.09.2011

Delegacja z Shanghaju z wizytą w Porcie Gdańsk
05.08.2011

Wyjazdowe Posiedzenie Attachés UE ds. Transportu
01.08.2011

Moda na DCT - morski kierunek gospodarki
25.07.2011

"Scandinavia" na Baltic Sail
13.07.2011

ZMPG SA liderem Ochrony Informacji Niejawnych
01.07.2011

Milion TEU w gdańskim DCT
30.06.2011

Lista
 
 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Moda na DCT - morski kierunek gospodarki

25.07.2011

Zbudowaniu silnego frontu, dbającego o perspektywy rozwoju polskiej gospodarki morskiej, znakomicie sprzyjają wizyty polityków w DCT - najnowocześniejszym terminalu gdańskiego portu.

Trójmiasto gości ostatnio coraz więcej VIP-ów. Terminy spotkań wynikających z objęcia przez Polskę prezydencji w Unii Europejskiej, są zarazem znakomitą okazją do nawiązania bliższych kontaktów z pomorskim biznesem. Tym razem gościem Gdańskiego Klubu Biznesu był Wicepremier i Minister Gospodarki RP Waldemar Pawlak. Zajmujących kluczowe stanowiska w firmach Pomorza członków GKB interesowało głównie zbudowanie silnego frontu politycznego, zdolnego podjąć skuteczną walkę o uproszczenie polskiego systemu fiskalnego i likwidację biurokratycznych barier, hamujących rozwój przedsiębiorczości.

Temu samemu problemowi poświęcono spotkanie wicepremiera W. Pawlaka z kierownictwem operującego na obszarze gdańskiego portu DCT (Deepwater Container Terminal). Doskonała lokalizacja DCT - w niezamarzającym, najdalej wysuniętym na wschód bałtyckim porcie UE - sprzyja utrzymywaniu znakomitego tempa rozwoju Terminalu. W trzecim roku swojego istnienia DCT przekroczył 450 tysięcy obsłużonych TEU, czyniąc Gdańsk największym polskim portem kontenerowym.

Wicepremier W. Pawlak i Dyrektor Zarządzający DCT Boris Wenzel zgodnie podkreślali szansę, jaka pojawiła się przed polskimi portami. Dzięki takim inwestycjom - jak DCT - mogą one podjąć rzetelną rywalizację z portami Zachodniej Europy o przejęcie strumienia transportowego Azja - Europa Środkowo-Wschodnia.
- Rząd rozumie znaczenie sektora kontenerowego dla polskiej gospodarki - mówił W. Pawlak - i docenia impuls, jaki dla jej rozwoju generuje nowoczesna technologia obsługi transportu morskiego wybudowana w DCT.

Zapewnienie o wsparciu polskiego Rządu przy eliminowaniu barier utrudniających konkurencyjność polskich portów było oczywistą konkluzją wizyty w gdańskim terminalu kontenerowym. Tym bardziej, że jego tłem były prace przy przeładunku 6 000 kontenerów z cumującego w DCT 397-metrowego kontenerowca "Evelyn Maersk". Premier mógł zwiedzić jeden z największych kontenerowców świata - statek PS-class o pojemności 15 500 TEU - z serii odwiedzających Gdańsk co tydzień w ramach bezpośredniego serwisu azjatyckiego AE10. Wyniósł z pokładu podobną satysfakcję, jaką nieco wcześniej - w maju br. - podzielił się Premier Donald Tusk, poznając w DCT siostrzaną "Maersk Elba".
- Cieszę się - powiedział wówczas Premier - że Gdańsk może teraz naprawdę stać się hubem dla naszych sąsiadów, którzy nie mają dostępu do morza. Rozmawiałem z wieloma osobami, które miały wpływ na rozwój DCT i zostałem przekonany o konieczności maksymalnej koordynacji i koncentracji wysiłków, także Rządu i Parlamentu, w kierunku usunięcia barier stojących na drodze wielu przedsięwzięć. Tutaj, jak w soczewce, widzimy zmiany, które są konieczne, aby Polska mogła konkurować z takimi gigantami jak Hamburg, Rotterdam czy St. Petersburg.

Rzecznik Prasowy ZMPG SA

 

Wydarzenia pokrewne:
Maersk w Porcie Gdańsk - 21.11.2011
Milion TEU w gdańskim DCT - 30.06.2011
Gigant polskiej gospodarki przyjmuje giganty morskie - 12.05.2011
"DCT" - kontenerowa marka gdańskiego portu - 04.04.2011
Rekordowa dynamika przeładunków DCT Gdańsk - 07.10.2010
Gorące lato w DCT Gdańsk - 12.07.2010
Kolosy przy terminalu DCT w Porcie Gdańsk - 03.02.2010
Nowy Graniczny Posterunek Kontroli Weterynaryjnej w Porcie Gdańsk - 22.01.2010
Oceaniczny serwis kontenerowy w Porcie Gdańsk - 05.01.2010
Rekordowy kontenerowiec w DCT - 22.12.2009
Nowe suwnice na DCT - 18.12.2008
DCT i Port Gdańsk - kontenerowa brama środkowej Europy - 14.10.2008
Nobilitacja DCT Gdańsk SA i gdańskiego portu - 05.09.2008
DCT Gdańsk zakończył Pierwszą Fazę inwestycji - 03.10.2007
CMA CGM zawija do DCT Gdańsk - 15.06.2007
Götaland pierwszym statkiem na DCT Gdańsk - 04.06.2007
Pierwszy pociąg intermodalny na DCT Gdańsk - 31.05.2007
Team Lines będzie zawijać do DCT Gdańsk - 28.05.2007
DCT Gdańsk SA "Najlepszym Inwestorem Bezpośrednim" - 26.04.2007
Kolejna dostawa suwnic dla DCT - 20.04.2007
Pierwsza dostawa suwnic dla terminalu kontenerowego - 30.01.2007
Terminal kontenerowy coraz większy - 05.10.2006
Suwnice dla terminalu DCT - 24.08.2006
Uroczyste rozpoczęcie budowy terminalu kontenerowego - 26.10.2005
Rozpoczęcie budowy terminalu kontenerowego DCT w Porcie Gdańsk - 27.09.2005
Realizacja największej inwestycji w Porcie Gdańskim - 30.09.2004
Największy Głębokowodny Terminal Kontenerowy w Polsce - 29.01.2004

Strony pokrewne:
Terminal kontenerowy DCT Gdańsk

 
Cofnij