sygnet

Dane szczegółowe

DJI_0082[1]

Głębokowodny terminal kontenerowy DCT Gdańsk rozpoczął działalność operacyjną 1 czerwca 2007 r., kiedy to do portu zawinął pierwszy komercyjny statek kontenerowy. W pierwszych latach eksploatacji terminal specjalizował się w obsłudze statków feederowych. Począwszy od 2010 r. do Gdańska co tydzień zawijały jednostki kontenerowe o pojemności 8 000 TEU z Dalekiego Wschodu. Możliwość bezpośredniego połączenia z Azją przyczyniła się do rozwoju DCT, który stał się bałtyckim hubem oraz jednym z najszybciej rozwijających się terminali na świecie.

 

W 2011 r. terminal zaczął obsługiwać kontenerowce klasy E o pojemności 15 500 TEU, a w 2013 r. klasy Triple E o pojemności 18 000 TEU, należące do armatora Maersk Line.

W 2015 r. do grona klientów DCT Gdańsk dołączyły 2 alianse żeglugowe – 2M (Maersk Line i MSC) oraz działający w tamtym czasie alians G6 (APL, Hapag-Lloyd, HMM, MOL, NYK i OOCL), jak również linie żeglugowe: UASC, Team Lines, Hamburg Sud i DAL. W 2017 r.  alians G6 został zastąpiony przez Ocean Alliance (OOCL, COSCO, CMA CGM, Evergreen).

Terminal DCT, jako jedyny na Bałtyku jest w stanie obsłużyć kontenerowce, które na swoim pokładzie mogą zmieścić ponad 24 tys. 20-stopowych kontenerów (24 tys. TEU). Jednym z nich jest MSC Gülsün, mający blisko 400 m długości. Gdy w 2016 roku wybudowano drugie głębokowodne nabrzeże kontenerowe, DCT Gdańsk podwoił swoje zdolności do 3 mln TEU rocznie i stał się największym, pod względem przeładunków, terminalem kontenerowym na Bałtyku.

W 2019 r. terminal obsłużył 2 073 215 TEU.

 

Terminal oferuje następujące stałe połączenia kontenerowe:

 

POŁĄCZENIA OCEANICZNE:

 

2M – Maersk Line (serwis 432/E1) na trasie – Gdańsk – Bremerhaven – Rotterdam – Kanał Sueski – Tanjung Pelepas – Szanghaj – Xingang – Qingdao – Kwangyang – Ulsan – Ningbo – Szanghaj – Yantian – Tanjung Pelepas – Kanał Sueski – Algeciras – Sines – Bremerhaven – Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu.

 

Ocean Alliance (serwis LL1/AEU1) na trasie – Gdańsk – Wilhelmshaven – Pireus – Port Klang – Hongkong – Szanghaj – Ningbo – Xiamen – Yantian – Singapur – Felixstowe – Zeebrugge – Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu.

 

POŁĄCZENIA FEEDEROWE:

 

Seago na trasach:

Gdańsk – Bremerhaven – Felixstowe – Kotka – Ryga – Bremerhaven – Wilhelmshaven – Gdańsk – Kłajpeda – St. Petersburg – Rauma – Gdańsk z zawinięciami dwa razy w tygodniu (serwis L02).

Gdańsk – Kaliningrad – Gävle – Norrköping – Kanał Kiloński – Wilhelmshaven – Bremerhaven – Kanał Kiloński – Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis L35)

Gdańsk – Wilhelmshaven – Bremerhaven – Helsinki – Ust-Ługa – St. Petersburg – Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis L49)

 

Ocean Alliance na trasach:

Gdańsk – Ryga – Kłajpeda – Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis PFX1)

Gdańsk – Helsinki – Kotka – Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis PFX2)

Gdańsk – St. Petersburg – Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis PRX/SBXK)

 

Unifeeder/OOCL na trasach:

Gdańsk – Rotterdam – Kłajpeda – Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis SBE3)

Gdańsk – Hamburg – Bremerhaven – Hamburg – Ryga – Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis SBI2)

 

Unifeeder na trasie:

Gdańsk – Hamburg – Kłajpeda – Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis SBXE)

 

X-Press Feeders na trasie:

Gdańsk – Hamburg – Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu

 

sygnet

Wszelkich dodatkowych informacji udzielają:

DCT Gdańsk SA
ul. Kontenerowa 7, 80-601 Gdańsk
Fax: (+48) 58 737 63 50
wydarzenia pokrewne

wydarzenia pokrewne

dct

Oceń naszą stronę
Oceń naszą stronę
Czy korzystali Państwo z poprzedniej wersji serwisu?
Jak oceniają Państwo obecny serwis?
Co wpłynęło w największym stopniu na Państwa ocenę?