Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port Gdańsk
English  Russian  Chinese            

Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu

 

Strona główna » Wydarzenia » Z Gdańska do Nynashämn dwoma promami

Baltic Container Conference '2007
28.02.2007

Most kolejowy nad Martwą Wisłą
06.02.2007

Pierwsza dostawa suwnic dla terminalu kontenerowego
30.01.2007

Z Gdańska do Nynashämn dwoma promami
16.01.2007

Gazoport - konferencja prasowa w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk SA
21.12.2006

Pierwszy żeglarz Rzeczpospolitej w Porcie Gdańskim
21.12.2006

Spotkanie z kontrahentami
19.12.2006

Lista
 
 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Z Gdańska do Nynashämn dwoma promami

16.01.2007

15 stycznia br. oficjalnie zainaugurowano wprowadzenie na trasę Gdańsk-Nynashämn (region Sztokholm w Szwecji) nowego promu. Do kursującego regularnie już od kilku lat promu pasażersko-samochodowego "Scandinavia" dołączyła nowa jednostka typu ro-pax - "Baltivia". W uroczystości wzięli udział liczni goście, zaproszenie przyjął m.in. minister gospodarki morskiej Rafał Wiechecki, a także parlamentarzyści i samorządowcy.

Prom "Baltivia" może zabrać na pokład 250 pasażerów, 80 samochodów ciężarowych oraz dodatkowo 30 samochodów osobowych. "Baltivia" ma 147 m długości i 24 m szerokości. Nośność promu wynosi 5 492 t, a długość linii ładunkowej 1 408 m.

Wprowadzenie nowej jednostki podwoiło częstotliwość zawinięć w ramach połączenia Gdańsk-Nynashämn. Promy kursują naprzemiennie, łącznie 6 razy w tygodniu poza sezonem letnim oraz codziennie od 1 czerwca do 24 sierpnia. Promy zawijają do Gdańska o godz. 12 i opuszczają port o godz. 18.

Obie jednostki należą do polskiego armatora - Polskiej Żeglugi Bałtyckiej SA. Wprowadzenie nowego promu świadczy o rosnącym zainteresowaniu tym środkiem transportu zarówno w ruchu pasażerskim jak i towarowym. Port Gdańsk oferuje atrakcyjne możliwości obsługi takich połączeń. Realizowane są również inwestycje, które dodatkowo usprawnią dostęp dla jednostek ro-ro i dojazd do terminali. Projekty te są zgodne z polityką Unii Europejskiej i uzyskały współfinansowanie z unijnych środków.

 Opublikuj ten artykuł


 
Cofnij