Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port Gdańsk
English  Russian  Chinese

Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu
Koronawirus - informacje

 

Strona główna » Wydarzenia » Uroczyste rozpoczęcie budowy terminalu kontenerowego

Podpisanie pierwszej umowy realizacyjnej w ramach SPO-T
22.11.2005

Spotkanie z kontrahentami Portu Gdańsk
22.11.2005

Odnowione strony Portu Gdańsk
07.11.2005

Uroczyste rozpoczęcie budowy terminalu kontenerowego
26.10.2005

Wizyta przedstawicieli Portu Hamburg
26.10.2005

Współpraca z portem w Rouen
25.10.2005

Uchwała Zarządu w sprawie umorzenia akcji
24.10.2005

Lista
 
 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Uroczyste rozpoczęcie budowy terminalu kontenerowego DCT w Porcie Gdańsk

26.10.2005

25 października 2005 roku uroczyście rozpoczęto budowę głębokowodnego terminalu kontenerowego w Porcie Gdańsk. W uroczystości uczestniczyli przedstawiciele wszystkich realizatorów przedsięwzięcia - m.in. Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA, DCT Gdańsk SA, Macquarie Bank, Banku DVB, koncernu budowlanego Hochtief, a także Ministerstwa Infrastruktury oraz Urzędu Miasta Gdańska.

Zabierający głos: James Sutcliffe - prezes DCT Gdańsk SA, Andrzej Kasprzak - prezes Zarządu ZMPG SA, Witold Górski - podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Paweł Adamowicz - prezydent miasta Gdańska oraz Henryk Liszka - prezes Zarządu Hochtief Polska, podkreślili w swoich wystąpieniach ogromną rolę terminalu zarówno w Porcie Gdańsk jak i w całej gospodarce morskiej Polski oraz Unii Europejskiej. Inwestycja ta w sposób znaczący zmienia oblicze portu na rzecz jego uniwersalizacji i na lata wyznacza nową pozycję Portu Gdańsk zgodnie z zadaniami, jakie nakłada funkcjonowanie portu w Transeuropejskim Korytarzu Transportowym Północ-Południe nr VI.

Głębokowodny terminal kontenerowy powstanie nakładem ok. 190 mln EUR, jest zatem największą inwestycją realizowaną obecnie w polskim sektorze morskim. Przypomnijmy, że zdolność przeładunkowa w pierwszym etapie realizacji określana jest na poziomie 500 tys. TEU, a docelowo - 1 mln TEU. Pierwsze zawinięcie kontenerowca do pirsu nowego terminalu przewidywane jest na maj 2007 roku.

Warto również dodać, że powstanie terminalu kontenerowego w Porcie Północnym i zainteresowanie Portem Gdańsk ze strony zagranicznego kapitału pozwalają realnie i z optymizmem oceniać plany dotyczące budowy na terenie Portu Północnego centrum logistyczno-dystrybucyjnego oraz, w dalszej perspektywie, terminali pasażerskiego czy samochodowego.

 Opublikuj ten artykuł


 
Cofnij