Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port Gdańsk
English  Russian  Chinese

Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu

 

Strona główna » Wydarzenia » Udane seminarium transportowe w Londynie

Nowa suwnica nabrzeżowa na GTK
21.06.2007

Transport Logistic 2007
19.06.2007

CMA CGM zawija do DCT Gdańsk
15.06.2007

Udane seminarium transportowe w Londynie
05.06.2007

Götaland pierwszym statkiem na DCT Gdańsk
04.06.2007

Pierwszy pociąg intermodalny na DCT Gdańsk
31.05.2007

Uroczystości rocznicowe na Westerplatte
29.05.2007

Lista
 
 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Udane seminarium transportowe w Londynie

05.06.2007

Dane liczbowe nie kłamią. W ubiegłym roku wartość obrotów handlowych między Polską a Wielką Brytanią wyniosła około 38 mld zł, co oznacza 72-procentowy wzrost w stosunku do 2005 roku. Na liście partnerów handlowych Zjednoczonego Królestwa, wyprzedziliśmy już takie tradycyjnie powiązane z nim kraje jak Indie, Australia czy RPA.

Ponieważ Wielka Brytania jest krajem wyspiarskim, znacząca część naszej wymiany odbywa się drogą morską. Dlatego też zorganizowane w polskiej ambasadzie w Londynie seminarium "Morskie związki transportowe między Polską a Zjednoczonym Królestwem" wzbudziło ogromne zainteresowanie zarówno polskich firm z branży morskiej, jak i Brytyjczyków. Wagę, jaką strona polska przywiązuje do rozwoju stosunków handlowych z Wielką Brytanią podkreślała obecność Rafała Wiecheckiego, ministra gospodarki morskiej.

Prezentacje swoich osiągnięć i plany rozwojowe przedstawiły porty morskie w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie - Świnoujściu oraz Euro Africa Shipping Lines. Szczególnie silna była ekipa gdańska bowiem, obok Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA, odrębne wystąpienia mieli też przedstawiciele Deepwater Container Terminal i spółki Port Gdański Eksploatacja.

Colin Chanter i Derek Peters z DCT zjawili się w Londynie dosłownie na dwa dni przed uruchomieniem terminalu i załadunkiem pierwszego kontenerowca.

- Dobudowaliśmy kawałek nowej Polski - mówił z dumą prezes Chanter, prezentując slajdy pokazujące, jak w miejscu, gdzie jeszcze dwa lata temu fale rozbijały się o piaski plaży, powstał największy terminal kontenerowy na południowym Bałtyku.

Marek Frąckowski, prezes PG Eksploatacja przedstawił konkretną ofertę. Spółka, które obecnie pozostaje w 98% własnością ZMPG SA, szykuje się do prywatyzacji. Wśród zainteresowanych nabyciem udziałów są również firmy brytyjskie.

Perspektywy rozwoju portu gdańskiego, nie tylko ze względu na wspomniane wyżej przedsięwzięcia, ale także perspektywy poprawy infrastruktury drogowej i kolejowej wokół portu, przedstawił Krzysztof Urbaś, dyrektor Pionu Rozwoju ZMPG SA. Na powstanie autostrady A1 i dokończenie Trasy Kwiatkowskiego, jako czynniki sprzyjające rozwojowi portu gdyńskiego, zwracał uwagę Jan Lewko, marketing manager Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA.

Ze strony brytyjskiej w seminarium uczestniczyło około stu przedstawicieli najbardziej znaczących firm transportowych, armatorów oraz firm związanych z Polsko-Brytyjską Izbą Handlową.


Dariusz Szreter
Dziennik Bałtycki

 

 
Cofnij