Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port Gdańsk
English  Russian  Chinese

Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu

 

Strona główna » Wydarzenia » Transport Week '2011

Weekend pełen zawinięć
16.03.2011

Rekordowe wyniki Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA
15.03.2011

Flamandzki terminal będzie większy
09.03.2011

Transport Week '2011
04.03.2011

Prezydent Ukrainy Wiktor Janukowycz w Porcie Gdańsk
07.02.2011

Administracja celna Tajwanu w Porcie Gdańsk
26.01.2011

Optymizm na przełomie dekady
21.12.2010

Lista
 
 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Transport Week '2011

04.03.2011

Trzy elementy: Ro-Ro i żegluga promowa, bałtycki rynek przewozów kontenerowych oraz współpraca portów z drogami żelaznymi - tradycyjnie już - stały się kanwą dyskusji zakończonej właśnie (1-3 marca) Konferencji Transport Week '2011. To najważniejsze polskie forum przewoźników morskich, gdyńska Actia Forum przygotowuje wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk SA. O jego znaczeniu i poziomie decyduje udział przedstawicieli wszystkich znaczących w rejonie Bałtyku centrów transportowych.

W imieniu ZMPG SA gości powitał prezes Zarządu dr Ryszard Strzyżewicz oraz prowadzący Konferencję Bogdan Ołdakowski, prezes Actia Forum. Zaproszenie na Konferencję przyjęli m.in. Anna Wypych-Namiotko - podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Paweł Adamowicz - prezydent Gdańska, Patrick Verhoeven - sekretarz generalny ESPO (Europejskiej Organizacji Portów Morskich), Julian Skelnik - prezes BPO (Bałtyckiej Organizacji Portów) i Zbigniew Gniatkowski - reprezentujący Komisję Europejską. Z wielkim zainteresowaniem uczestnicy Konferencji wysłuchali m.in. refleksji Jeffa Gościniaka z Maersk Line, przedstawicieli europejskich portów, firm operatorskich, armatorów, administracji, organizacji międzynarodowych czy świata nauki.

Podobnie, jak w latach poprzednich, oceniono tempo wzrostu wymiany handlowej państw Unii Europejskiej i rosnącą rolę morskich przewozów kontenerowych. W konsekwencji ich dynamiki - podkreślano w wystąpieniach - szczególnego znaczenia nabiera pilna potrzeba modernizacji portów morskich, poprawy ich dostępności od lądowego zaplecza, wreszcie - konsekwencja tworzenia Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T. Polskie porty, prezentując coraz doskonalsze warunki obsługi intermodalnych przewozów kontenerowych, powinny w tych strukturach doczekać się rangi istotnych węzłów transportowych.

Rzecznik prasowy ZMPG SA


 Opublikuj ten artykuł


 
Cofnij