Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port Gdańsk
English  Russian  Chinese

Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu

 

Strona główna » Wydarzenia » Rekordowa dynamika przeładunków DCT Gdańsk

Unifeeder w Gdańskim Terminalu Kontenerowym
03.11.2010

GBT - nowy terminal masowy w Porcie Gdańsk
02.11.2010

Nietypowy ładunek w Porcie Gdańsk
22.10.2010

Rekordowa dynamika przeładunków DCT Gdańsk
07.10.2010

Port Gdańsk bliski rekordu przeładunków
21.09.2010

Miejsce portu w polityce morskiej Polski
20.09.2010

Laur Konkursu "Modernizacja Roku 2009" dla Portu Gdańsk
31.08.2010

Lista
 
 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Rekordowa dynamika przeładunków DCT Gdańsk

07.10.2010

Jeśli wrześniowe przeładunki DCT Gdańsk uda się powtórzyć także w trzech miesiącach ostatniego kwartału 2010, bałtycki rynek żeglugi kontenerowej nie zakwestionuje Portu Gdańsk jako nowego lidera. Pracujący zaledwie trzy lata głębokowodny terminal DCT - przeładowując we wrześniu rekordową ilość 47 153 TEU - wykonał większą pracę, niż oba terminale kontenerowe Gdyni łącznie.

Obserwując rosnące wśród żeglugowców zainteresowanie gdańskim DCT oraz dynamikę rozwoju potencjału przeładunkowego terminala, realne stało się "potrojenie" obrotów w stosunku do roku ubiegłego. 450 000 TEU może być dobrym wstępem przybliżającym osiągnięcie, założonego przy obecnej infrastrukturze, przeładunku rocznego 1 miliona TEU. Doskonała lokalizacja, pozwalająca przyjmować przez cały rok największe z pływających po Bałtyku statki oraz jakość i szybkość ich obsługi, gwarantowana zarówno najnowocześniejszym sprzętem przeładunkowym, jak i dobrze przeszkoloną załogą - zapewniają DCT sukces i kolejne rekordy. Łatwe podejście do nabrzeża, górujące nad nim trzy suwnice typu post-Panamax, długa na 1 000 metrów bocznica kolejowa, wybudowany tuż obok Graniczny Posterunek Kontroli Weterynaryjnej i coraz lepsze skomunikowanie z lądowym zapleczem - to argumenty zachęcające do współpracy kolejnych partnerów. Obok Maerska ulokowali w DCT swe nadzieje na dobry biznes także inni światowi operatorzy kontenerowi: Hapag-Lloyd, NYK, Cosco, China Shipping, ZIM, Hyundai, MOL, K-line, UASC i Evergreen. Tak importerzy, jak eksporterzy towarów z krajów regionu Morza Bałtyckiego stali się zatem udziałowcami jedynego na wschód od Danii hubu kontenerowego. Na ich rzecz - poza dalekowschodnim cotygodniowym serwisem AE10 - gdański terminal DCT utrzymuje obecnie także regularne połączenia liniowe z Bremerhaven, Hamburgiem, Rotterdamem i Aarhus ale także z Helsinkami, Kotką, St. Petersburgiem, Kaliningradem i Bałtijskiem.

Finansujący budowę DCT australijski fundusz Macquarie Group zrobił w gdańskim porcie dobry interes.

Rzecznik Prasowy ZMPG SA

 Opublikuj ten artykuł


 
Cofnij