Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port Gdańsk
English  Russian  Chinese

Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu
Koronawirus - informacje

 

Strona główna » Wydarzenia » Projekty SPO-T w realizacji

Wspieranie Gazoportu
20.07.2006

Doroczny festyn z okazji Dni Morza
28.06.2006

Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy udzieliło absolutorium dla Zarządu
09.06.2006

Projekty SPO-T w realizacji
06.06.2006

Port Gdańsk na targach RORO 2006 w Gandawie
25.05.2006

Rekordowy transport samochodów
24.05.2006

Gryf Gospodarczy 2006
23.05.2006

Lista
 
 
Facebook
LinkedIn
Twitter

06.06.2006

Unia EuropejskaPROJEKTY CZĘŚCIOWO FINANSOWANE PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ
SEKTOROWY PROGRAM OPERACYJNY - TRANSPORT
Sektorowy Program Operacyjny - Transport

Projekty SPO-T w realizacji


5 czerwca br. w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA podpisana została umowa na realizację dwóch projektów dofinansowywanych ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport. Dotyczą one dostępu do rejonu Nabrzeża Przemysłowego oraz rozbudowy infrastruktury nabrzeżowej i drogowej Terminalu Promowego Westerplatte. Inne dwa projekty w ramach SPO-T są już realizowane - dotyczą poprawy dostępu do Wolnego Obszaru Celngo w Porcie Gdańsk oraz modernizacji wejścia do Portu Wewnętrznego.

Umowę podpisali: Andrzej Kasprzak, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA, Paweł Adamowicz, prezydent Miasta Gdańska oraz, ze strony głównego wykonawcy - Włodzimierz Włodarczyk, prezes Zarządu Warbud SA. Spółka jest liderem wyłonionego w drodze przetargu konsorcjum, do którego należy także firma Vinci Construction Grands Projets SAS.

Oprócz czterech projektów, których realizacja poprawi dostęp do Portu Gdańsk, ZMPG SA przystąpił wraz z Przedsiębiorstwem Robót Czerpalnych i Podwodnych do przedsięwzięcia stanowiącego ich uzupełnienie. Jest nim pogłębienie kanału portowego z 11,2 m do 11,6 m, które umożliwi ruch statków o zanurzeniu 10,6 m.

 Opublikuj ten artykuł


 
Cofnij