Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port Gdańsk
English  Russian  Chinese            

Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu

 

Strona główna » Wydarzenia » Portowy priorytet GARG

Portowa przyducha... i przerębel
12.03.2009

Zamykamy rok 2008
23.01.2009

Nowe suwnice na DCT
18.12.2008

Portowy priorytet GARG
16.12.2008

"Sea-Invest" w "Porcie Północnym"
04.11.2008

DCT i Port Gdańsk - kontenerowa brama środkowej Europy
14.10.2008

Finał sezonu wycieczkowego w Porcie Gdańsk
22.09.2008

Lista
 
 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Portowy priorytet GARG

16.12.2008

Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz podpisał oczekiwany akt założycielski Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego. Zatwierdzony na ostatnim posiedzeniu Rady Miasta projekt stwarza perspektywę pozyskania inwestorów zainteresowanych lokowaniem swojej działalności w Gdańsku i w Gdańskiej Metropolii.

GARG zajmie się na początek dwoma obszarami o znacznej atrakcyjności. Na 51 hektarach położonych w pobliżu lotniska im. Lecha Wałęsy powstać ma Park Przemysłowo-Technologiczny "Maszynowa". Wzdłuż ulicy Nowatorów miasto skupić chce branże badawczo-rozwojowe zaawansowanych technologii, wspieranych warunkami specjalnej strefy ekonomicznej.

Teren położony z kolei pomiędzy terminalem kontenerowym DCT Gdańsk SA, a Trasą Sucharskiego przeznaczony został pod budowę "Pomorskiego Centrum Logistycznego". Na mocy porozumienia, zawartego przez gminę Gdańsk z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk SA, GARG wygeneruje warunki inwestycji obejmującej 186 hektarów gruntów gminnych plus - ewentualnie - niezbędną przestrzeń portu.

Poza oczywistymi korzyściami wynikającymi z aktywizacji gospodarczej regionu, miasto liczy na stworzenie dzięki tym projektom tysiąca nowych miejsc pracy oraz wielu milionów złotych corocznych wpływów z tytułu nowej działalności. Lokowanie w pobliżu portu inwestycji związanych z transportem morskim, uruchomienie funkcji dystrybucyjno-składowych, stworzenie nowego wolnego obszaru celnego winno też istotnie wpłynąć na znaczenie samego portu i jego przeładunki.

 Opublikuj ten artykuł


 
Cofnij