Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port Gdańsk
English  Russian  Chinese

Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu
Koronawirus - informacje

 

Strona główna » Wydarzenia » Port Gdańsk partnerem strategicznym Konferencji Prawa Morskiego

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk w sztormie nagród
10.03.2016

Kolejne inwestycje w Porcie Gdańsk dobiegły końca
04.03.2016

Konkurs "Estetyzacja Portu Gdańsk" rozstrzygnięty
03.03.2016

Port Gdańsk partnerem strategicznym Konferencji Prawa Morskiego
29.02.2016

ZMPG SA nagrodzony "Diamentem polskiej infrastruktury".
25.02.2016

Port Gdańsk odpowiedzialny społecznie
23.02.2016

Port Gdańsk Pomorskim Pracodawcą roku 2015
16.02.2016

Lista
 
 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Konkurencyjność i innowacyjność portów morskich - Port Gdańsk partnerem strategicznym V Ogólnopolskiej Konferencji Prawa Morskiego.

29.02.2016

W dniach 25-26 lutego br. na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego odbyła się V Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego, której partnerem strategicznym był Zarząd Morskiego Portu Gdańsk.

Tegoroczna konferencja poświęcona była tematyce "Porty morskie - konkurencyjność i innowacje" w ramach której poruszono stosunkowo szeroko pojętą problematykę związaną z portami, począwszy od kwestii struktury prawno-organizacyjnej zarządów portów, poprzez systemy zarządzania środowiskowego, strategie rozwoju portów, skończywszy na zagadnieniach dotyczących konkurencyjności portów i ich zrównoważonego rozwoju.

Z ramienia Portu Gdańsk w panelu poświęconym właśnie konkurencyjności i innowacjom udział wzięła Prezes Zarządu ZMPG S.A. - Dorota Raben, która wraz z pozostałymi uczestnikami debaty, w tym z przedstawicielami samorządu i miasta zrelacjonowała uczestnikom konferencji aktualną sytuację w Porcie Gdańsk. Omówiła sposób w jaki gdański port sukcesywnie podnosi swoją konkurencyjność i pozycję na rynku nie tylko krajowym, ale i zagranicznym, na których innowacyjność i unowocześnianie rozwiązań logistycznych są szczególnie ważne i doceniane.

Zmiany infrastrukturalne zachodzące obecnie w porcie obejmują bardzo szerokie spektrum zagadnień, są to inwestycje w terminale przeładunkowe, infrastrukturę dostępową zarówno morską, jak i lądową, ale także inwestycje podnoszące bezpieczeństwo w porcie, przedsięwzięcia hydrotechniczne, czy teletechniczne. Podczas debaty podkreślono również niebagatelne znaczenie inwestycji realizowanych przez samorządy, Urząd Morski oraz prywatnych inwestorów, które obok przedsięwzięć podejmowanych przez sam zarząd portu odgrywają istotną rolę w procesie sukcesywnego i konsekwentnego budowania pozycji polskich portów na rynku logistycznym.

To właśnie dzięki nim możliwe jest odnotowywanie w gospodarce morskiej regularnych rekordów przeładunkowych. W konsekwencji przeprowadzonych licznych inwestycji dokonała się ogromna poprawa warunków dostępowych do portów. To z kolei daje twarde podstawy do prognozowania trendów wzrostowych na lata kolejne i obserwowania coraz większego zainteresowania portami polskimi, wśród których dla przypomnienia Port Gdańsk w ostatnim roku zanotował aż 11-procentowy progres w wolumenie przeładunkowym, osiągając rekordowy poziom blisko 36 mln ton przeładunków i uzyskując tym samym aż 46,5% udziału w polskim rynku morskim.


 

 
Cofnij