Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port Gdańsk
English  Russian  Chinese

Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu

 

Strona główna » Wydarzenia » Port Gdańsk modernizuje kolejne nabrzeża

Port Gdańsk coraz silniejszy na rynkach azjatyckich
28.03.2018

Kolejny przetarg w ramach środków unijnych w Porcie Gdańsk
27.03.2018

Nowy Dworzec Drzewny w Porcie Gdańsk
19.03.2018

Port Gdańsk modernizuje kolejne nabrzeża
12.03.2018

Porty Gdańsk i Gdynia wspólnie promują Polskę
09.03.2018

Kolejny krok ku użeglownieniu Wisły
07.03.2018

Port Centralny w Gdańsku coraz bliżej
06.03.2018

Lista
 
 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Port Gdańsk modernizuje kolejne nabrzeża

12.03.2018

W 2020 roku Port Gdańsk zyska rozbudowane i zmodernizowane Nabrzeże Oliwskie. To jeden z elementów programu inwestycyjnego z dofinansowaniem unijnym. Do przetargu stanęło 7 potencjalnych wykonawców.

Ogłoszony przetarg obejmuje rozbudowę oraz przebudowę Nabrzeża Oliwskiego, Nabrzeża Zakrętu Pięciu Gwizdków i Nabrzeża Ziółkowskiego wraz ze stanowiskiem dawnej bazy promowej PŻB w Porcie Gdańsk. Nabrzeża stanowią obudowę zachodniego brzegu Kanału Portowego w Gdańsku na wysokości Westerplatte. Zmodernizowane zostaną nabrzeża o łącznej długości niemal 1200 m.

Oferty w przetargu złożyło siedem podmiotów. Cztery konsorcja: 1. Roverpool i Cyes Maritime Works; 2. Strabag i Ed. Zueblin A.G.; 3. NDI Spółka Akcyjna i NDI Spółka Akcyjna; 4. Soletanche Polska z Soletanche Bachy International S.A.S.) oraz trzy przedsiębiorstwa (Cooperativa Muratori & Cementisiti, Budimex i Korporacja Budowlana DORACO). Inwestycja będzie realizowana w etapach tak, by możliwa była działalność eksploatacyjna nabrzeży. Potencjalni wykonawcy deklarują, że prace zajmą między 102 a 110 tygodniami od momentu podpisania umowy.

- Prace dofinansowane z CEF są naszym priorytetem. Po pierwsze dlatego, że dzięki tym środkom możemy zrealizować inwestycje na ogromną skalę, po drugie dlatego, że mają nienaruszalny termin wykonania. Rozpoczynamy wielki program modernizacji i przebudowy, dzięki któremu Port ma stać się kluczowym węzłem komunikacyjnym południowego Bałtyku - tłumaczy Łukasz Greinke, Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Prace obejmą m.in. roboty budowlane w zakresie nabrzeży, budowy wodociągów i rurociągów ściekowych, prace rozbiórkowe czy wodne roboty budowlane. Środki na rozbudowę Nabrzeża Oliwskiego w 85 procentach pochodzą z unijnego dofinansowania z programu CEF ("Connecting Europe Facility" - "Łącząc Europę"). Łącznie do 2020 roku Port zamierza przeznaczyć na inwestycje ok. miliarda zł.

Główną grupą towarową przeładowywaną na Nabrzeżu Oliwskim jest zboże. Obsługiwane są tam także jednostki z drobnicą oraz Ro-Ro. Jego atutem są dogodne połączenia z siecią dróg kołowych, kolejowych i wodnych.



Kontakt dla mediów:
Agata Kupracz
Rzecznik Prasowy
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A.
(+48) 605 640 012
agata.kupracz@portgdansk.pl


Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w trakcie publikacji.


 

Strony pokrewne:
Fundusze CEF

 
Cofnij