Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port Gdańsk
English  Russian  Chinese

Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu
Koronawirus - informacje

 

Strona główna » Wydarzenia » Półrocze w Porcie Gdańsk

NYK Lauritzen Cool - nowy serwis żeglugowy
11.07.2007

Zawinął największy wycieczkowiec w historii Portu Gdańsk
10.07.2007

Powstaje Centrum Logistyczne
06.07.2007

Półrocze w Porcie Gdańsk
05.07.2007

Nowa suwnica nabrzeżowa na GTK
21.06.2007

Transport Logistic 2007
19.06.2007

CMA CGM zawija do DCT Gdańsk
15.06.2007

Lista
 
 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Półrocze w Porcie Gdańsk

05.07.2007

Prawie 11 mln ton towarów przeładowano w pierwszym półroczu przy nabrzeżach i na terminalach portu gdańskiego. Jest to ilość nieco mniejsza niż w tym samym okresie ubiegłego roku, ale wpływ na uzyskany wynik miał gwałtowny spadek eksportu węgla, a co za tym idzie - jego załadunków w Porcie Północnym.

Marek Czernowski, główny dyspozytor portu, zaznacza, że nie licząc węgla, którego ubyło prawie 2 mln ton, we wszystkich grupach przeładowanych towarów nastąpił wzrost ogółem o niemal 1 mln ton. Więcej było paliw, zbóż, ładunków masowych i drobnicowych, w tym kontenerów. Znacząco zwiększyły się tranzytowe przeładunki samochodów osobowych, bo o 30% w stosunku do pierwszych sześciu miesięcy zeszłego roku. W porcie pojawiła się znowu ruda, której rozładowano niewiele, ale do grudnia nieduże statki mają jej przywieźć razem około 30 tys. ton.

Wszystko wskazuje na to, iż w bieżącym roku wielkość przeładunków w porcie gdańskim powinna utrzymać się na podobnym, wysokim poziomie, jak w ostatnich latach, czyli przekroczyć 20 mln ton. Zwłaszcza, że druga połowa roku jest w portach zwykle lepsza od pierwszej, a rosnące załadunki i rozładunki drobnicy, paliw oraz towarów masowych zniwelują stratę spowodowaną zmniejszonymi przeładunkami węgla. Jesienią rozpocznie się też obsługa kontenerowców na wielkim terminalu kontenerowym DCT Gdańsk w Porcie Północnym. Do końca roku przeładunki na tym terminalu winny osiągnąć około 20 tys. TEU, czyli kontenerów 20-stopowych. Nie pozostanie to bez wpływu na ogólny, tegoroczny wynik portu.


Jacek Sieński
Dziennik Bałtycki

 

 
Cofnij