Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port GdańskKoronawirus - informacje
English  Russian  Chinese

Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu

 

Strona główna » Wydarzenia » Nowy terminal gdańskiego portu

Wizyta przedstawicieli Republiki Białoruś w Porcie Gdańsk
25.06.2010

Turystyka morska szansą Gdańska
09.06.2010

Peace Boat na Westerplatte
07.06.2010

Nowy terminal gdańskiego portu
31.05.2010

"Alexander von Humboldt" otworzył sezon wycieczkowców
12.05.2010

Sukces portowych informatyków
09.04.2010

"Słodka" inwestycja w Porcie Gdańsk
01.04.2010

Lista
 
 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Nowy terminal gdańskiego portu

31.05.2010

Sala Mieszczańska gdańskiego Ratusza Staromiejskiego była 28 maja 2010 roku świadkiem wydarzenia, które znacznie wpłynie na rozwój Portu Gdańsk i miasta. Uzyskując wcześniej akceptację Ministra Skarbu RP Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA podpisał ze Spółkami "Port Północny" i "Rudoport" 30-letnie umowy dzierżawy terenów przeznaczonych pod budowę nowego Terminalu Przeładunkowo-Składowego Suchych Ładunków Masowych.

Uroczysty charakter aktu inauguracji nowej inwestycji jak najbardziej uzasadniały zarówno jej skala, jak i międzynarodowe gwarancje finansowania przedsięwzięcia. W wyniku wielomiesięcznych negocjacji większościowymi właścicielami spółek partnerujących ZMPG SA w realizacji zamysłu zostały belgijska Grupa "Sea Invest" i mająca centralę w Londynie Spółka "Arcelor Mittal". Idea zbudowania największej na Bałtyku wszechstronnej bazy przeładunkowej dla węgla, rudy żelaza i kruszyw właśnie w Gdańsku wynika zatem z bogatego doświadczenia i doskonałego rozeznania potrzeb obrotu morskiego w tej części świata. "Sea Invest" obsługuje rocznie ok. 120 milionów ton ładunków w 25 portach Europy i Afryki. "Arcelor Mittal" - skupiający obecnie 70% potencjału polskich hut - jest największą na świecie "spółką stalową", obecną w ponad 60 krajach czterech kontynentów.

Na powierzchni blisko 80 hektarów wydzierżawionych od Portu Gdańsk, w ciągu 36 miesięcy powstać ma nowoczesny terminal, obsługujący suche ładunki masowe zarówno w eksporcie, jak i imporcie. Kosztująca nie mniej, niż 41 milionów EURO baza w szybkim czasie stać się może kolejnym gdańskim hubem. Dogodne warunki hydrograficzne i nawigacyjne, całoroczna dostępność dla jednostek bez klasy lodowej i możliwość przyjmowania największych statków, jakie pływają na Bałtyku - są nie tylko przyczyną pokonywania przez gdański port sytuacji kryzysowych, ale i podstawą jego rozwoju. Dysponując już - w najgłębszej części - terminalem przeładunku paliw płynnych i nowoczesnym terminalem kontenerowym DCT, Port Gdańsk wzbogaci się o kolejny atut gruntujący jego pozycję na Bałtyku.


Materiały prasowe [archiwum ZIP, 32,9 MB]


 Opublikuj ten artykuł


 
Cofnij