Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port Gdańsk
English  Russian  Chinese            

Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu

 

Strona główna » Wydarzenia » Nowe suwnice na DCT

BCC' 2009 - kontenery cywilizacji
13.03.2009

Portowa przyducha... i przerębel
12.03.2009

Zamykamy rok 2008
23.01.2009

Nowe suwnice na DCT
18.12.2008

Portowy priorytet GARG
16.12.2008

"Sea-Invest" w "Porcie Północnym"
04.11.2008

DCT i Port Gdańsk - kontenerowa brama środkowej Europy
14.10.2008

Lista
 
 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Gdański DCT na Nowy Rok

18.12.2008

Na przełomie roku DCT Gdańsk SA rozpoczyna kolejny etap swojego rozwoju. Z nastaniem grudnia Maersk Line przeniósł tu bowiem całą swoją działalność operacyjną z Gdyni. Przygotowując się do znacznego wzrostu przeładowywanych kontenerów, DCT wprowadziło do eksploatacji trzy nowe suwnice placowe typu RTG firmy Liebherr, uzupełniające pracę pięciu uruchomionych wcześniej.

Każde z tych urządzeń może piętrzyć kontenery w pięciu warstwach i siedmiu rzędach, obsługując jednocześnie pas ruchu TIR-ów. Maszyny te - poruszając się po nabrzeżu i placach składowych - pozwolą składować do 20 000 TEU w polach importowych i eksportowych. Ich operatywność uzupełniają w DCT Gdańsk trzy suwnice typu STS (ship-to-shore), sprawdzone już przy przeładunku w tempie 40 kontenerów na suwnicę w ciągu godziny. Przeszkolona na tym sprzęcie załoga zdolna jest pokonać próg 100 ruchów przeładunkowych na godzinę.

Uprzedzając spodziewany wzrost obrotów, terminal DCT zamówił także nowe podnośniki kontenerowe, wózki i naczepy oraz sztaplarki. Prezes DCT Gdańsk Boris Wenzel i Dyrektor Generalny Fred Kamperman są zgodni, że zarówno szybkością obsługi statków, jak i kulturą techniczną suprastruktury zapewnią teraz swoim klientom najwyższy poziom usług.

 

 
Cofnij