Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port Gdańsk
English  Russian  Chinese

Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu
Koronawirus - informacje

 

Strona główna » Wydarzenia » Nowa suwnica nabrzeżowa na GTK

Zawinął największy wycieczkowiec w historii Portu Gdańsk
10.07.2007

Powstaje Centrum Logistyczne
06.07.2007

Półrocze w Porcie Gdańsk
05.07.2007

Nowa suwnica nabrzeżowa na GTK
21.06.2007

Transport Logistic 2007
19.06.2007

CMA CGM zawija do DCT Gdańsk
15.06.2007

Udane seminarium transportowe w Londynie
05.06.2007

Lista
 
 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Nowa suwnica nabrzeżowa na Gdańskim Terminalu Kontenerowym

21.06.2007

16 czerwca do Gdańska przypłynął statek ciężarowy "Zhen Hua 20" z wielką nabrzeżową suwnicą kontenerową zamówioną przez Port Gdański Eksploatacja Sp. z o.o. - operatora Gdańskiego Terminalu Kontenerowego. Wyprodukował ją "Shanghai Zhenhua Port Machinery Co. Ltd" - największy na świecie producent portowych urządzeń przeładunkowych i konstrukcji stalowych. O zakupie suwnicy w Chinach zadecydowały zarówno względy ekonomiczne jak i krótki termin realizacji zlecenia. Suwnica ma ponad 50 m wysokości. Jej wysięg na wodę wynosi 38 m a na ląd - 28 m.

Producent suwnicy stosuje technologię transportu tego typu urządzeń w całości. Po zacumowaniu statku przy Nabrzeżu Szczecińskim dostawca wybudował w poprzek nabrzeża specjalne podtorze wraz z elastycznym łącznikiem pomiędzy statkiem i nabrzeżem. Po podtorzu suwnica zjechała na własnych kołach na nabrzeże. Do operacji tej wykorzystano system wielokrążków zamocowanych na statku a z drugiej strony do stojących na nabrzeżu wypełnionych wodą kontenerów. Jako napęd lin wykorzystano specjalną wyciągarkę zamontowaną na statku. Po sprowadzeniu suwnicy na nabrzeże podniesiono ją za pomocą podnośników hydraulicznych aby obrócić wózki z kołami o 90 stopni. Masa suwnicy wynosi ok. 900 ton a czas samego zjazdu ze statku wynosił około 2 godzin.

Zainstalowana obecnie na nabrzeżu suwnica podniesie jakość usług kontenerowych GTK i wydatnie wpłynie na zwiększenie tempa przeładunku.



 Opublikuj ten artykuł


 
Cofnij