Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port Gdańsk
English  Russian  Chinese            

Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu

 

Strona główna » Wydarzenia » Nobilitacja DCT Gdańsk SA i gdańskiego portu

Kierujemy się rozsądkiem
12.09.2008

10 lat Gdańskiego Terminalu Kontenerowego SA
11.09.2008

Turku i Gdańsk - nowe perspektywy
08.09.2008

Nobilitacja DCT Gdańsk SA i gdańskiego portu
05.09.2008

Uzupełniono kierownictwo Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA
04.09.2008

Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy ZMPG SA
29.08.2008

Wizyta delegacji Portu Szanghaj
14.07.2008

Lista
 
 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Nobilitacja DCT Gdańsk SA i gdańskiego portu

05.09.2008

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk z rosnącą satysfakcją sekunduje funkcjonowaniu swego rocznego ledwie partnera - DCT Gdańsk SA. Obserwujemy coraz większą dynamikę przeładunków w terminalu, który ze względu na głębokość torów wodnych i stanowisk przy nabrzeżach przyjmować może największe kontenerowce, jakie wchodzą na wody Bałtyku.

Ważkim sukcesem marketingowców i handlowców DCT było niewątpliwie porozumienie, które firma ta zawarła ze światowym potentatem przewozów kontenerowych - grupą "Maersk". W jego efekcie, od 1 grudnia zawijać mają do Gdańska dodatkowe dwa statki tygodniowo, ale szacunki obrotów rysują dla DCT perspektywę nawet 200 tys. TEU "Maerska" rocznie. Wszystko dzięki inwestycji, która zapewniając obsługę dużych, oceanicznych jednostek, pozwala ominąć zawyżające koszty transportu dodatkowe - praktykowane dotąd - przeładunki na feedery w Hamburgu, Rotterdamie czy Bremie.

Właśnie w kontekście decydujących o przyszłości DCT Gdańsk SA zmian w światowej żegludze towarowej, kolejnym aktem nobilitującym ten terminal było przybycie (1 września) mv "Racha Bhum" czarterowanego przez Hapag-Lloyd Polska. Nowo wybudowana przez Stocznię Gdynia SA jednostka zainaugurowała swój dziewiczy rejs właśnie w gdańskim DCT, bijąc tym samym rekord wielkości obsłużonego przez terminal statku (2 732 TEU). Załadunek 504 kontenerów 20' oraz 498 kontenerów 40' (łącznie 1 500 TEU) trwał niecałe 12 godzin, co potwierdza dużą sprawność załogi DCT i pełną gotowość do przyjmowania statków oceanicznych. Nie bez znaczenia jest również fakt, że zabrane przez "Racha Bhum" kontenery popłynęły bezpośrednio do Azji.

 Opublikuj ten artykuł


 
Cofnij