Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port GdańskKoronawirus - informacje
English  Russian  Chinese

Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu

 

Strona główna » Wydarzenia » Niezwykły statek i nietypowy przeładunek

Wizyta delegacji urzędników z Holandii
07.09.2009

Duży ładunek samochodów w Porcie Gdańsk
27.08.2009

Największy wycieczkowiec w historii Portu Gdańsk
11.08.2009

Niezwykły statek i nietypowy przeładunek
24.07.2009

Zdobywanie Twierdzy Wisłoujście
06.07.2009

Pomorskie Centrum Logistyczne dostało zielone światło
06.07.2009

Konferencja "Badania portowego rynku pracy"
26.06.2009

Lista
 
 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Niezwykły statek i nietypowy przeładunek w Porcie Gdańsk

24.07.2009

23 lipca br. przy terminalu DCT Gdańsk zacumowała niezwykła jednostka "Super Servant 4". Statek ten przystosowany jest do przewozu jachtów. Posiada możliwość zanurzenia się tak, aby jachty mogły swobodnie wpłynąć na jego pokład. Po zacumowaniu jachtów "Super Servant 4" wynurza się i przewozi swój ładunek do miejsca przeznaczenia. Jednostka ta należy do armatora "Dockwise Yacht Transport", pływa pod banderą Antyli Holenderskich. "Super Servant 4" jest jednym z czterech i drugim co do wielkości statkiem do przewozu jachtów tego armatora. Zbudowany został w 1982 roku w Japonii, ma 169,49 m długości i 32,03 m szerokości. Jego zwykłe zanurzenie wynosi 5,38 m, ale, aby umożliwić jachtom wpłynięcie, może zanurzyć się do 14,5 m. Pokład ma powierzchnię 32 x 146 m, co pozwala przyjąć jednocześnie wiele jednostek. "Super Servant 4" rozwija prędkość do 15 węzłów. Nośność statku wynosi 17 600 DWT, a pojemność brutto 12 642 GT.

Do Portu Gdańsk "Super Servant 4" dostarczył ważący blisko 1 265 ton reaktor dla rozbudowującej się rafinerii Lotos. Reaktor pochodzi z Włoch, na pokład załadowany został w porcie Marina di Carrara. W Porcie Gdańsk ładunek został przetoczony na ponton przy pomocy samojezdnej naczepy niskopodwoziowej do przewozu sztuk ciężkich. Operacja wymagała wielogodzinnych przygotowań. Do nabrzeża rafinerii ładunek na pontonie dopłynie Wisłą Śmiałą.

 Opublikuj ten artykuł


 
Cofnij