Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port GdańskKoronawirus - informacje
English  Russian  Chinese

Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu

 

Strona główna » Wydarzenia » Nietypowy ładunek w Porcie Gdańsk

Port Gdańsk hubem Nissana
10.11.2010

Unifeeder w Gdańskim Terminalu Kontenerowym
03.11.2010

GBT - nowy terminal masowy w Porcie Gdańsk
02.11.2010

Nietypowy ładunek w Porcie Gdańsk
22.10.2010

Rekordowa dynamika przeładunków DCT Gdańsk
07.10.2010

Port Gdańsk bliski rekordu przeładunków
21.09.2010

Miejsce portu w polityce morskiej Polski
20.09.2010

Lista
 
 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Nietypowy ładunek w Porcie Gdańsk

22.10.2010

Oryginalną operację przeładunkową przeprowadzono 20 bm. przy Nabrzeżu Przemysłowym gdańskiego portu. Na zbudowanym w 1993 roku przez stocznię w Singapurze morskim pontonie "VIIRU" (długość ponad 70 metrów, szerokość niemal 25 metrów) przywiezione zostały trzy stalowe zbiorniki dla GZNF. Dwa z nich, o pojemności 8000 m3 każdy, miały aż 27 metrów średnicy i 15 metrów wysokości, a ważyły po 160 ton. Trzeci, nieco mniejszy zbiornik, ważył 60 ton. Przyholowany przez "METEORA" ponton miał także na pokładzie dwa specjalistyczne segmentowe zestawy samochodowe, umożliwiające załadunek i wyładunek w technologii Ro-Ro. Ponton zacumowano prostopadle do nabrzeża tak, by konstrukcje, posadowione przez hydrauliczne podnośniki na ciągnikach, mogły być zwiezione bezpośrednio na nabrzeże. Niełatwą akcję rozpoczęto o godzinie 14, a zakończono o 3.30. Transport z Helsinek do Gdańska organizowała gdyńska firma spedycyjna OKMARIT Sp. z o.o.

Rzecznik Prasowy ZMPG SA


 Opublikuj ten artykuł


Strony pokrewne:
Nabrzeże Przemysłowe

 
Cofnij