Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port Gdańsk
English  Russian  Chinese

Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu

 

Strona główna » Wydarzenia » Götaland pierwszym statkiem na DCT Gdańsk

Transport Logistic 2007
19.06.2007

CMA CGM zawija do DCT Gdańsk
15.06.2007

Udane seminarium transportowe w Londynie
05.06.2007

Götaland pierwszym statkiem na DCT Gdańsk
04.06.2007

Pierwszy pociąg intermodalny na DCT Gdańsk
31.05.2007

Uroczystości rocznicowe na Westerplatte
29.05.2007

Team Lines będzie zawijać do DCT Gdańsk
28.05.2007

Lista
 
 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Götaland pierwszym statkiem na DCT Gdańsk

04.06.2007

DCT Gdańsk, nowy głębokowodny terminal kontenerowy wraz z przybyciem statku Götaland, należącej do Team Lines jednostki o pojemności 822 TEU, rozpoczął 1 czerwca, działalność operacyjną. Kontenerowiec o długości 136 m - w trasie z Kłajpedy na Litwie do Hamburga w Niemczech - przycumował do nabrzeżna nowego terminalu o godzinie 12:00, by zabrać na swój pokład 53 kontenery Hapag-Lloyd'a, czyli 55 TEU.

Aby uczcić to wydarzenie, na terminalu gościli prezes Zarządu Portu Morskiego Gdańsk Stanisław Cora oraz zastępca prezydenta miasta Gdańska Marcin Szpak wraz z przedstawicielami służb celnych i straży granicznej, którzy zostali powitani przez członków kadry kierowniczej DCT Gdańsk, CEO Colina Chantera oraz Dyrektora Generalnego, Freda Kampermana.

Podczas swojego wystąpienia Colin Chanter złożył wyrazy uznania wszystkim organom i służbom rządowym i samorządowym, które przyczyniły się do powstania nowego terminalu. Fred Kamperman wręczył kapitanowi statku Götaland, Dieterowi Kube, pamiątkowy herb Gdańska z wizerunkiem kontenerów.

Komentując przybycie Götaland, Colin Chanter powiedział:

- "Mijają prawie dwa lata od chwili, kiedy wyznaczyliśmy ten dzień, 1 czerwca, jako początek działalności terminalu DCT Gdańsk i wielką nagrodą jest zobaczyć, jak pierwszy statek przybija w terminie do brzegu. Każdy związany z tym projektem powinien czuć się dumny. Dzisiejszy dzień jest nie tylko świadectwem profesjonalizmu naszych dostawców, Hochtief Polska, Van Oord i Liebherra, ale wszystkich innych firm, małych i dużych, które brały udział w tym projekcie."

- "Dodam, że jesteśmy pod dużym wrażeniem zaangażowania poszczególnych pracowników biorących udział w budowie oraz licznych zalet naszych pracowników, mieszkańców regionu, których zatrudniliśmy do pracy na terminalu. Ich zaangażowanie w szkolenia z pewnością opłaci się w przyszłych miesiącach i latach naszej działalności."

- "Cieszy nas zwłaszcza fakt, że to właśnie Team Lines i Hapag-Lloyd, dwie wiodące w branży kontenerowej firmy, czynią ten dzień tak pamiętnym. Jesteśmy pewni, że wkrótce dołączą do nich inne duże firmy, kiedy uświadomią sobie niezwykły potencjał, którym tu w Gdańsku dysponujemy."

DCT Gdańsk posiada obecnie dwie suwnice ship-to-shore (STS) typu post-Panamax oraz trzy placowe na kołach (RTG) i jest połączony z infrastrukturą drogową i kolejową Polski. Do września 2007 roku terminal operować będzie trzema suwnicami STS i pięcioma RTG, które wraz z odpowiednim zapleczem placowym i dodatkowym sprzętem operującym zapewnią roczną zdolność przeładunkową na poziomie 500 000 TEU.



 

 
Cofnij