Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port Gdańsk
English  Russian  Chinese            

Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu

 

Strona główna » Wydarzenia » DCT i Port Gdańsk - kontenerowa brama środkowej Europy

Nowe suwnice na DCT
18.12.2008

Portowy priorytet GARG
16.12.2008

"Sea-Invest" w "Porcie Północnym"
04.11.2008

DCT i Port Gdańsk - kontenerowa brama środkowej Europy
14.10.2008

Finał sezonu wycieczkowego w Porcie Gdańsk
22.09.2008

"Portowy barometr" w Pomorskiej Radzie Przedsiębiorczości
17.09.2008

Kierujemy się rozsądkiem
12.09.2008

Lista
 
 
Facebook
LinkedIn
Twitter

DCT i Port Gdańsk - kontenerowa brama środkowej Europy

14.10.2008

Swoje pierwsze urodziny świętował polski głębokowodny terminal kontenerowy DCT Gdańsk. Wśród goszczących na uroczystym przyjęciu przedstawicieli firm spedycyjnych, operatorów kolejowych i linii żeglugowych (Hapag-Lloyd, NYK, CMA CGM, Cosco, ZIM, Safmarine, Hyundai, Hamburg Sud, MOL, China Shipping czy Maruba) nie zabrakło także reprezentacji Maersk Line. Właśnie zawinięcie statku tego armatora i jego sprawny przeładunek stanowiły znakomitą oprawę symbolicznego święta. Od 1 grudnia bowiem Maersk przenosi do Gdańska całą swoją działalność operacyjną i prawdopodobnie da bodziec dla uruchomienia drugiego etapu budowy terminala DCT, podwajającego jego zdolność przeładunkową.

DCT Gdańsk SA jest zarejestrowaną w Polsce spółką, będącą w większości własnością GIF II (Global Infrastructure Fund II), specjalnego funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies z siedzibą w Australii. Jej gdański terminal oferuje całoroczny, wolny od zalodzenia dostęp dla statków o zanurzeniu do 15 metrów, zapewniając doskonałe warunki utworzenia tu bałtyckiego "hubu" portowego. Trzy suwnice post-Panamax są zdolne do obsługi jednostek przewożących na pokładzie do 18 rzędów kontenerów. Terminal wyposażony jest także w stanowisko "ro-ro" i bocznicę kolejową - zlokalizowaną w sąsiedztwie nabrzeża przeładunkowego i planowanego centrum logistycznego. Wszystko to sprawia, iż DCT Gdańsk pretenduje do rangi idealnej "bramy" do rynku Polski oraz centralnej i wschodniej Europy.


 Opublikuj ten artykuł


 
Cofnij