Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port Gdańsk
English  Russian  Chinese

Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu

 

Strona główna » Wydarzenia » CMA CGM zawija do DCT Gdańsk

Półrocze w Porcie Gdańsk
05.07.2007

Nowa suwnica nabrzeżowa na GTK
21.06.2007

Transport Logistic 2007
19.06.2007

CMA CGM zawija do DCT Gdańsk
15.06.2007

Udane seminarium transportowe w Londynie
05.06.2007

Götaland pierwszym statkiem na DCT Gdańsk
04.06.2007

Pierwszy pociąg intermodalny na DCT Gdańsk
31.05.2007

Lista
 
 
Facebook
LinkedIn
Twitter

CMA CGM pierwszym światowym armatorem
włączającym DCT Gdańsk do swojej siatki połączeń na świecie

15.06.2007

6 czerwca wraz z przybyciem do DCT Gdańsk "Cape Fulmar", statku feederowego o ładowności 1400 TEU, CMA CGM, jeden z trzech największych światowych przewoźników oceanicznych, stał się pierwszym dużym dalekomorskim armatorem kontenerowym, który włączył najnowszy polski terminal do swojej globalnej siatki połączeń. Przewiduje się, że "Cape Fulmar" będzie zawijał regularnie do DCT Gdańsk w ramach cotygodniowych rejsów na trasie łączącej cztery terminale kontenerowe w Hamburgu z Gdynią, Kłajpedą, a obecnie także z DCT Gdańsk.

Fred Kamperman, Dyrektor Generalny DCT Gdańsk, informuje, że Cape Fulmar wyładował w terminalu 27 kontenerów 20-stopowych oraz sześć 40-stopowych i załadował dwa 40-stopowe.

Roman Łysik, Dyrektor Polskiej Zjednoczonej Korporacji Bałtyckiej, Agenta grupy CMA CGM na Polskę, powiedział: - "Jestem bardzo szczęśliwy, że to właśnie CMA CGM jest pierwszym armatorem dalekomorskim w DCT Gdańsk. Muszę tu przytoczyć swoje przemówienie wygłoszone na End of the Pier Show, przyjęciu wydanym przez DCT by uczcić ukończenie ważnego etapu budowy, kiedy powiedziałem, że CMA będzie pierwszym statkiem w DCT Gdańsk. Armator był w przeszłości pierwszy w terminalach gdyńskich i tak samo stało się również w Gdańsku."

Wśród rozładowywanych kontenerów były 23 sztuki 20-stopowych kontenerów wypełnionych wyrobami stalowymi. Ładunek z Xiamen w Chinach został zorganizowany przez Sea-Logistics Sp. z o.o. z Gdyni, jego dalszy transport w Polsce będzie obsłużony przez gdyńskie biuro Rentrans Cargo Szczecin Sp. z o.o.

Prezes Sea-Logistics, dr Tomasz Kubicki, jest bardzo zadowolony z otwarcia nowego terminalu w Gdańsku. - "Teraz, kiedy polski handel szybko rośnie, potrzebujemy światowej jakości terminali, jeśli eksport i import mają się odbywać szybko i bez utrudnień. Nasza firma będzie współpracować z DCT Gdańsk i mamy nadzieję, że obsłużymy jeszcze wiele ładunków w tym porcie." - mówi.



 Opublikuj ten artykuł


 
Cofnij