Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port Gdańsk
English  Russian  Chinese            

Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu

 

Strona główna » Wydarzenia » BCC' 2009 - kontenery cywilizacji

Wizyta fińskiej delegacji
25.03.2009

Nowoczesny holownik dołączył do portowego taboru
18.03.2009

Szanghaj-Gdańsk - coraz bliżej konkretnym projektom
13.03.2009

BCC' 2009 - kontenery cywilizacji
13.03.2009

Portowa przyducha... i przerębel
12.03.2009

Zamykamy rok 2008
23.01.2009

Nowe suwnice na DCT
18.12.2008

Lista
 
 
Facebook
LinkedIn
Twitter

BCC' 2009 - kontenery cywilizacji

13.03.2009

Bodaj w jednym tylko wystąpieniu przemycono słowo "kryzys". Uczestnicy tradycyjnej już, bo III Baltic Container Conference, odwiedzili sale Filharmonii Bałtyckiej przynosząc wyłącznie optymistyczne projekty rozwoju swych firm transportowych.

110 przedstawicieli blisko 70 instytucji portowych, żeglugowych, spedycyjnych i transportu lądowego, a także ośrodków naukowych oraz organizacji stowarzyszeniowych zainteresowanych konteneryzacją - jednoznacznie wyraziło wspólną refleksję: technologie kontenerowe są... wyrazem cywilizacji światowego obrotu towarowego.

Europa - po ustrojowej transformacji krajów środka Starego Kontynentu - stała się niebagatelnym rynkiem dla światowych potentatów produkcyjnych. Likwidacja politycznych barier znacznie ułatwia też na co dzień prezentację oferty Polski, Czech, czy Słowacji, a gdański port staje się dla nich bramą eksportową.

- Z punktu widzenia dalekosiężnej strategii rozwoju - mówił prezes ZMPG SA Ryszard Strzyżewicz, witając gości jako partner patronujący Konferencji - widzimy konteneryzację jako odzwierciedlenie rozwoju cywilizacyjnego i gospodarczego regionu. Dlatego też staramy się w Gdańsku przełamać monokulturowe oblicze portu masowego. Uruchomienie Głębokowodnego Terminala Kontenerowego (DCT) jest też przykładem funkcjonowania dobrze rozumianej konkurencji między portami. Kongestia w "megaportach" Europy Zachodniej daje i nam bowiem szansę podjęcia współpracy na rzecz bezpiecznego i zrównoważonego rozwoju wymiany towarowej, a także przyjęcia koniecznego w ramach Unii Europejskiej partnerstwa. Takie jest bowiem przesłanie każdego zdrowego systemu ekonomicznego i społecznego.

Nie od rzeczy dodać na koniec - tym bardziej, że podkreślało to wielu uczestników gdańskiego spotkania - że Baltic Container Conference "trafia w punkt". W czasie znacznie zmniejszonego popytu na klasyczna reklamę, forma promocji dedykowanej jest niewątpliwie najbardziej skuteczna. Gratulacje zatem dla gdyńskiej Actia Forum za błyskotliwość i konsekwencję w działaniu.



 Opublikuj ten artykuł


 
Cofnij