Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port Gdańsk
English  Russian  Chinese

Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu

 

Strona główna » Wydarzenia » Alians G6 rozpoczyna zawinięcia do Gdańska

Nowe stanowisko statkowe do obsługi paliw płynnych w Porcie Gdańsk
30.06.2015

Fotorelacja z uroczystości plenerowej na Falochronie Zachodnim
29.06.2015

Uroczystość plenerowa dla mieszkańców w Porcie Gdańsk
24.06.2015

Alians G6 rozpoczyna zawinięcia do Gdańska
23.06.2015

Port Gdańsk zagłębiem logistycznym branży FMCG
29.05.2015

Sezon wycieczkowy w Porcie Gdańsk rozpoczęty
28.05.2015

Wizyta przedstawicieli Regionalnej Rady Środowiskowej Łotwy
26.05.2015

Lista
 
 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Alians G6 rozpoczyna zawinięcia do Gdańska

23.06.2015

Mamy przyjemność zakomunikować, że już niebawem, bo na początku sierpnia tego roku, w Gdańsku zainicjowany zostanie kolejny regularny oceaniczny serwis kontenerowy na trasie Gdańsk - Azja, który obsługiwany będzie w głębokowodnym terminalu DCT Gdańsk.

Regularne połączenie to najnowsza inicjatywa kolejnego giganta rynku - aliansu G6, który postanowił włączyć Gdańsk do swojego serwisu w ramach tzw. Loop 7 obejmującego zawinięcia na trasie: Qingdao - Shanghai (Yangshan) - Hong Kong - Yantian - Singapore - Rotterdam - Hamburg- Gdansk - Southampton - Singapore - Yantian - Qingdao.

Alians utworzony przez 6 armatorów kontenerowych - APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha (NYK) oraz Orient Overseas Container Line (OOCL) - zawijać będzie do Gdańska w ramach serwisu cotygodniowego.

Decyzja aliansu G6 to potwierdzenie, że Gdańsk coraz bardziej zyskuje na znaczeniu na światowych mapach kontenerowych, bowiem uwzględniony został na trasie obok portów ze światowej czołówki.

W chwili obecnej Port Gdańsk ma blisko 60-procentowy udział w polskiej morskiej obsłudze kontenerów, jeśli wziąć pod uwagę wyniki, jakimi zakończył się rok ubiegły.

Rok 2015 obfituje w wydarzenia doniosłe dla polskiego sektora kontenerowego. W ciągu sześciu minionych miesięcy w Porcie Gdańsk miały miejsce trzy ważne dla tego rynku wydarzenia: rozpoczęcie rozbudowy głębokowodnego terminalu kontenerowego DCT Gdańsk - inwestycji, w konsekwencji której do końca przyszłego roku terminal podwoi swoje roczne zdolności przeładunkowe do 3 mln TEU w pierwszej fazie rozbudowy, zainicjowanie wspólnych zawinięć do Gdańska takich gigantów kontenerowych jak Maersk i MSC w ramach aliansu 2M i wreszcie ważna decyzja o przedłużeniu na Bałtyk dotychczasowego serwisu aliansu G6 na trasie Azja-Europa, tzw. Loop 7.

Należy mieć nadzieję, że kolejne sześć miesięcy roku będzie równie owocnych dla Gdańska, i to nie tylko w zakresie kontenerów. Pierwszych tego symptomów upatrywać można choćby w dotychczasowych statystykach pokazujących, że ubiegłoroczne trendy wzrostowe, pomimo zachwianego początku roku, to nie kwestia czczych marzeń lecz realnych przewidywań również na rok bieżący.

 

 
Cofnij