Ten materiał pochodzi z serwisu www.portgdansk.pl
Strona znajduje się pod adresem http://www.portgdansk.pl/wydarzenia/rekordowe-przeladunki-na-gtk


Rekordowe przeładunki na GTK

Facebook
LinkedIn
Twitter

Rekordowe przeładunki Gdańskiego Terminalu Kontenerowego

26.07.2004

Jesienią br. w Porcie Gdańskim ruszy budowa największego głębokowodnego terminalu kontenerowego. Jak zakłada brytyjski inwestor DCT - tylko w pierwszym etapie jego zdolność przeładunkowa wyniesie 500 tys. TEU. Jaką rolę w tej sytuacji odgrywać będzie pracujący od jesieni 1998 r. Gdański Terminal Kontenerowy?

- Będziemy terminalem komplementarnym wobec terminalu DCT - mówi prezes Gdańskiego Terminalu Kontenerowego Krystian Klein. Rozwijać będziemy przyjęte dotychczas kierunki naszej aktywności na rynku koncentrując się na obsłudze specjalnych ładunków i specjalnych armatorów. Nadal chcemy być dla naszych obecnych i przyszłych klientów przyjaznym portem świadcząc usługi na poziomie gwarantującym zadowolenie kontrahentów.

I to, że tak właśnie Gdański Terminal Kontenerowy postrzegany jest przez kontrahentów świadczy dynamiczny wzrost przeładunków na Nabrzeżu Szczecińskim GTK. W poniedziałek 26 lipca br. obsługiwane były kontenerowce "Neva" i "Petsamo", które łącznie przeładowały ponad 280 TEU, co oznacza, że do 26 lipca przeładowano więcej niż w całym 2003 roku (19 855 TEU).

Obsługa we wtorek 27 lipca br. kontenerowca "Maryam" armatora Kursiu Line i 122 TEU pozwoli Gdańskiemu Terminalowi Kontenerowemu przekroczyć barierę 20 tys. TEU. A to oznacza, że jeszcze w lipcu Nabrzeże Szczecińskie GTK pobije dotychczasowy rekord z 2001 r., kiedy to przeładowano 20 476 TEU.

- To efekt dynamicznego marketingu, który od pewnego już czasu staramy się uprawiać - podkreśla K. Klein. Nasze bezpośrednie kontakty ze spedytorami czy gestorami ładunków przynoszą oczekiwane rezultaty. Efektów oczekiwaliśmy już w ubiegłym roku, ale jak się okazało dopiero 2004 r. przyniósł tak dynamiczną progresję przeładunków.

Trudno wskazać na dominujące ładunki przewożone w kontenerach, bowiem ich różnorodność jest imponująca, natomiast analizując pierwsze półrocze należy stwierdzić, że 60% tych kontenerów przeładowywana jest w relacji eksportowej, a 40% - w importowej.



www.portgdansk.pl
© Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA