Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port Gdańsk
English  Russian  Chinese            

Facebook
LinkedIn
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu
 
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA 

Strona główna » O Porcie » Terminale i nabrzeża » Terminal kontenerowy DCT Gdańsk

Mapa portu

WOC

Nabrzeże Oliwskie

Nabrzeże Zbożowe

Nabrzeże Wiślane

Nabrzeże Szczecińskie

Nabrzeże Bytomskie

Nabrzeże Przemysłowe

Nabrzeże Chemików

Basen Górniczy

Nabrzeże Obrońców Poczty Polskiej

Terminal Promowy Westerplatte

Baza Paliw Płynnych

Terminal ładunków masowych suchych

Terminal Przeładunku Gazu Płynnego (LPG)

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk
 













więcej zdjęć

 
 

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk

 
Powierzchnia terminalu  49 ha
Długość eksploatacyjna nabrzeża  650 m
Maks. zanurzenie  14,5 m
Magazyn z ruchomymi rampami
przeładunkowymi

 7 200 m2
Pojemność składowa  30 800 TEU
Suwnice nabrzeżowe post-Panamax  6 x 50 t / 60 t Liebherr
Samojezdne suwnice placowe  20 x 40,6 t
Reach-stackers SMV Kone  4 x 45 t
2 ECH SMV Kone  2 x 9 t
Długość operacyjna bocznicy kolejowej  2,5 km
420 stanowisk dla kontenerów chłodniczych
Rampa ro-ro o szerokości 40 m

Głębokowodny terminal kontenerowy DCT Gdańsk rozpoczął działalność operacyjną 1 czerwca 2007 r., kiedy to do DCT zawinął pierwszy komercyjny statek kontenerowy. W pierwszych latach eksploatacji terminal specjalizował się w obsłudze statków feederowych. Od stycznia 2010 r. do Gdańska co tydzień zawijały jednostki kontenerowe o pojemności 8 000 TEU z Dalekiego Wschodu. Możliwość bezpośredniego połączenia z Azją przyczyniła się do rozwoju DCT, który stał się bałtyckim hubem oraz jednym z najszybciej rozwijających się terminali na świecie.
W 2011 r. terminal zaczął obsługiwać kontenerowce klasy E o pojemności 15 500 TEU, a w 2013 r. klasy Triple E o pojemności 18 000 TEU należące do armatora Maersk Line, ówcześnie największe statki kontenerowe na świecie.
W 2015 r. do grona klientów DCT Gdańsk dołączyły 2 alianse żeglugowe - 2M (Maersk Line i MSC) oraz G6 (APL, Hapag-Lloyd, HMM, MOL, NYK i OOCL) oraz linie żeglugowe: UASC, Teamlines, Hamburg Sud i DAL.
W 2015 r. terminal obsłużył 1 069 705 TEU.

Terminal oferuje następujące stałe połączenia kontenerowe:

G6 na trasie -
Gdańsk - Göteborg - Antwerpia - Southampton - Singapur - Yantian - Qingdao - Szanghaj (Yangshan) - Hong Kong - Yantian - Singapur - Rotterdam - Hamburg - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis Loop 7)

Maersk Line na trasie -
Gdańsk - Bremerhaven - Rotterdam - Kanał Sueski - Singapur - Yantian - Pusan - Kwangyang - Szanghaj - Ningbo - Yantian - Tanjung Pelepas - Kanał Sueski - Felixstowe - Bremerhaven - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis AE10)

Seago Line na trasach -
Gdańsk - Ust-Ługa - St. Petersburg - Ryga - Gdańsk - Tallin - Kłajpeda - Gdańsk z zawinięciami dwa razy w tygodniu (serwis L27)
 
Gdańsk - Aarhus - Göteborg - Wilhelmshaven - Hamburg - Bremerhaven - Kanał Kiloński - Helsingborg - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis L46)
 
Gdańsk - Kaliningrad - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis L48)
 
Gdańsk - Kanał Kiloński - Bremerhaven - Hamburg - Kanał Kiloński - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis L49)


Więcej o inwestycji
Zdjęcia z budowy terminalu

Dodatkowych informacji udziela:

DCT Gdańsk SA
ul. Kontenerowa 7, 80-601 Gdańsk
Tel.: (+48) 58 737 90 00, (+48) 58 737 63 23
Fax: (+48) 58 737 63 50
www.dctgdansk.pl
vCard
 

 
Cofnij