Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port Gdańsk
English  Russian  Chinese            

Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu

 

Strona główna » O Porcie » Terminale i nabrzeża » Terminal kontenerowy DCT Gdańsk

Mapa portu

WOC

Nabrzeże Oliwskie

Nabrzeże Zbożowe

Nabrzeże Wiślane

Nabrzeże Szczecińskie

Nabrzeże Bytomskie

Nabrzeże Przemysłowe

Nabrzeże Chemików

Basen Górniczy

Nabrzeże Obrońców Poczty Polskiej

Terminal Promowy Westerplatte

Baza Paliw Płynnych

Terminal ładunków masowych suchych

Terminal Przeładunku Gazu Płynnego (LPG)

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk
 













więcej zdjęć

 
 

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk

 
Powierzchnia terminalu  76,2 ha
Długość eksploatacyjna nabrzeży  1 300 m
Maks. zanurzenie  15,0 m
Magazyny  8 200 m2
Suwnice nabrzeżowe super-post-Panamax  5 x 65 t / 83 t Liebherr
Suwnice nabrzeżowe post-Panamax  6 x 50 t / 60 t Liebherr
Samojezdne suwnice placowe  35 szt.
Długość operacyjna bocznicy kolejowej  2,5 km
1 072 stanowiska dla kontenerów chłodniczych

Głębokowodny terminal kontenerowy DCT Gdańsk rozpoczął działalność operacyjną 1 czerwca 2007 r., kiedy to do DCT zawinął pierwszy komercyjny statek kontenerowy. W pierwszych latach eksploatacji terminal specjalizował się w obsłudze statków feederowych. Od stycznia 2010 r. do Gdańska co tydzień zawijały jednostki kontenerowe o pojemności 8 000 TEU z Dalekiego Wschodu. Możliwość bezpośredniego połączenia z Azją przyczyniła się do rozwoju DCT, który stał się bałtyckim hubem oraz jednym z najszybciej rozwijających się terminali na świecie.
W 2011 r. terminal zaczął obsługiwać kontenerowce klasy E o pojemności 15 500 TEU, a w 2013 r. klasy Triple E o pojemności 18 000 TEU należące do armatora Maersk Line. Dziś nadal obsługuje największe statki kontenerowe na świecie o pojemności przekraczającej 20 000 TEU.
W 2015 r. do grona klientów DCT Gdańsk dołączyły 2 alianse żeglugowe - 2M (Maersk Line i MSC) oraz działający w tamtym czasie alians G6 (APL, Hapag-Lloyd, HMM, MOL, NYK i OOCL), jak również linie żeglugowe: UASC, Team Lines, Hamburg Sud i DAL. W 2017 roku alians G6 został zastąpiony przez Ocean Alliance (OOCL, COSCO, CMA CGM, Evergreen).
W 2017 r. terminal obsłużył 1 579 123 TEU.
W styczniu 2015 roku rozpoczęto budowę nowego nabrzeża terminalu. Celem tego projektu było podwojenie rocznych zdolności przeładunkowych DCT do poziomu 3 mln TEU. W październiku 2016 roku uroczyście zakończono inwestycję, dzięki której terminal stał się największym pod względem przeładunków terminalem kontenerowym na Bałtyku.

Terminal oferuje następujące stałe połączenia kontenerowe:

CMA CGM (Ocean Alliance) na trasie -
Gdańsk - Hamburg - Kaliningrad - Gdańsk z zawinięciami co dwa tygodnie

COSCO (Ocean Alliance) na trasach -
Gdańsk - Rotterdam - St. Petersburg - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis RFS)
 
Gdańsk - Helsinki - Kłajpeda - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis PFX)
 
Gdańsk - Kotka - Ryga - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis PFX2)

Maersk Line na trasie -
Gdańsk - Felixstowe - Kanał Sueski - Tanjung Pelepas - Szanghaj - Xingang - Kwangyang - Ulsan - Ningbo - Szanghaj - Yantian - Tanjung Pelepas - Kanał Sueski - Sines - Bremerhaven - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu

Ocean Alliance na trasie -
Gdańsk - Wilhelmshaven - Felixstowe - Kanał Sueski - Port Klang - Yantian - Szanghaj - Ningbo - Xiamen - Yantian - Singapur - Kanał Sueski - Felixstowe - Rotterdam - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu

OOCL (Ocean Alliance) na trasach -
Gdańsk - St. Petersburg - Kotka - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis SBK1)
 
Gdańsk - Rotterdam - St. Petersburg - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis SBM1)

Seago Line na trasach -
Gdańsk - Ust-Ługa - St. Petersburg - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis L27)
 
Gdańsk - Tallin - Ryga - Gdańsk - Bałtijsk - Gdańsk z zawinięciami dwa razy w tygodniu (serwis L28)
 
Gdańsk - Gävle - Norrköping - Felixstowe - Göteborg - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis L35)
 
Gdańsk - Kanał Kiloński - Hamburg - Bremerhaven - Kanał Kiloński - St. Petersburg - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis L49)

Team Lines na trasie -
Gdańsk - Kłajpeda - Ryga - Gdańsk z zawinięciami dwa razy w tygodniu

Unifeeder A/S na trasie -
Gdańsk - Kotka - St. Petersburg - Gdańsk - Immingham - Gdańsk z zawinięciami dwa razy w tygodniu


Dodatkowych informacji udziela:

DCT Gdańsk SA
ul. Kontenerowa 7, 80-601 Gdańsk
Tel.: (+48) 58 737 90 00, (+48) 58 737 63 23
Fax: (+48) 58 737 63 50
www.dctgdansk.pl
vCard

 

 
Cofnij