Korzystamy z plików cookies w celu utrzymania sesji, zapamiętania ustawień, statystyk i popularyzacji w serwisach społecznościowych. Cookies można zarządzać w ustawieniach przeglądarki - więcej.
  Port Gdańsk
English  Russian  Chinese

Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram
DrukujRSSSpis stronMobilna wersja serwisu

 

Strona główna » O Porcie » Terminale i nabrzeża » Terminal kontenerowy DCT Gdańsk

Mapa portu

WOC

Nabrzeże Oliwskie

Nabrzeże Zbożowe

Nabrzeże Wiślane

Nabrzeże Szczecińskie

Nabrzeże Bytomskie

Nabrzeże Przemysłowe

Nabrzeże Chemików

Basen Górniczy

Nabrzeże Obrońców Poczty Polskiej

Terminal Promowy Westerplatte

Baza Paliw Płynnych

Terminal ładunków masowych suchych

Terminal Przeładunku Gazu Płynnego (LPG)

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk
 













więcej zdjęć

 
 

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk

 
Powierzchnia terminalu  76,2 ha
Powierzchnia składowa  55 000 TEU
Długość eksploatacyjna nabrzeży  1 300 m
Maks. zanurzenie  15,0 m
Magazyn  8 200 m2
Suwnice STS  14 szt.
Suwnice RTG  40 szt.
Przyłącza do kontenerów chłodniczych  1 072
Długość operacyjna bocznicy kolejowej  2,5 km
Terminalowy system operacyjny  Navis

Głębokowodny terminal kontenerowy DCT Gdańsk rozpoczął działalność operacyjną 1 czerwca 2007 r., kiedy to do DCT zawinął pierwszy komercyjny statek kontenerowy. W pierwszych latach eksploatacji terminal specjalizował się w obsłudze statków feederowych. Od stycznia 2010 r. do Gdańska co tydzień zawijały jednostki kontenerowe o pojemności 8 000 TEU z Dalekiego Wschodu. Możliwość bezpośredniego połączenia z Azją przyczyniła się do rozwoju DCT, który stał się bałtyckim hubem oraz jednym z najszybciej rozwijających się terminali na świecie.
W 2011 r. terminal zaczął obsługiwać kontenerowce klasy E o pojemności 15 500 TEU, a w 2013 r. klasy Triple E o pojemności 18 000 TEU należące do armatora Maersk Line. Dziś nadal obsługuje największe statki kontenerowe na świecie o pojemności przekraczającej 20 000 TEU.
W 2015 r. do grona klientów DCT Gdańsk dołączyły 2 alianse żeglugowe - 2M (Maersk Line i MSC) oraz działający w tamtym czasie alians G6 (APL, Hapag-Lloyd, HMM, MOL, NYK i OOCL), jak również linie żeglugowe: UASC, Team Lines, Hamburg Sud i DAL. W 2017 roku alians G6 został zastąpiony przez Ocean Alliance (OOCL, COSCO, CMA CGM, Evergreen).
W 2018 r. terminal obsłużył 1 947 224 TEU.
W styczniu 2015 roku rozpoczęto budowę nowego nabrzeża terminalu. Celem tego projektu było podwojenie rocznych zdolności przeładunkowych DCT do poziomu 3 mln TEU. W październiku 2016 roku uroczyście zakończono inwestycję, dzięki której terminal stał się największym pod względem przeładunków terminalem kontenerowym na Bałtyku.

Terminal oferuje następujące stałe połączenia kontenerowe:

POŁĄCZENIA OCEANICZNE:

2M - Maersk Line (serwis 432/E1) na trasie -
Gdańsk - Bremerhaven - Rotterdam - Tanjung Pelepas - Szanghaj - Xingang - Qingdao - Kwangyang - Ulsan - Ningbo - Szanghaj - Yantian - Tanjung Pelepas - Algeciras - Bremerhaven - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu

Ocean Alliance (serwis LL1/AEU1) na trasie -
Gdańsk - Wilhelmshaven - Pireus - Port Klang - Hongkong - Szanghaj - Ningbo - Xiamen - Yantian - Singapur - Felixstowe - Zeebrugge - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu

POŁĄCZENIA FEEDEROWE:

Seago na trasach -
Gdańsk - Bremerhaven - Felixstowe - Kotka - Ryga - Wilhelmshaven - Bremerhaven - Gdańsk z zawinięciami dwa razy w tygodniu (serwis L02)
Gdańsk - Kaliningrad - Gdańsk z zawinięciami dwa razy w tygodniu (serwis L27)
Gdańsk - Tallin - St. Petersburg - Kłajpeda - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis L28)
Gdańsk - Norrköping - Gävle - Wilhelmshaven - Bremerhaven - Kopenhaga - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis L35)

Ocean Alliance na trasach -
Gdańsk - Ryga - Kłajpeda - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis PFX1)
Gdańsk - Helsinki - Kotka - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis PFX2)
Gdańsk - St. Petersburg - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis PRX/SBXK)

Unifeeder/OOCL na trasach -
Gdańsk - Rotterdam - Kłajpeda - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis SBE3)
Gdańsk - Hamburg - Bremerhaven - Hamburg - Ryga - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis SBI2)

Unifeeder na trasie -
Gdańsk - Hamburg - Kłajpeda - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis SBXE)

X-Press Feeders na trasie -
Gdańsk - Hamburg - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu

Dodatkowych informacji udziela:

DCT Gdańsk SA
ul. Kontenerowa 7, 80-601 Gdańsk
Tel.: (+48) 58 737 90 00, (+48) 58 737 63 23
Fax: (+48) 58 737 63 50
www.dctgdansk.pl
vCard

 

 
Cofnij