O Porcie » Terminale i nabrzeża »

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk

 
Powierzchnia terminalu  76,2 ha
Powierzchnia składowa  55 000 TEU
Długość eksploatacyjna nabrzeży  1 300 m
Maks. zanurzenie  15,0 m
Magazyn  8 200 m2
Suwnice STS  14 szt.
Suwnice RTG  40 szt.
Przyłącza do kontenerów chłodniczych  1 072
Długość operacyjna bocznicy kolejowej  2,5 km
Terminalowy system operacyjny  Navis

Głębokowodny terminal kontenerowy DCT Gdańsk rozpoczął działalność operacyjną 1 czerwca 2007 r., kiedy to do DCT zawinął pierwszy komercyjny statek kontenerowy. W pierwszych latach eksploatacji terminal specjalizował się w obsłudze statków feederowych. Od stycznia 2010 r. do Gdańska co tydzień zawijały jednostki kontenerowe o pojemności 8 000 TEU z Dalekiego Wschodu. Możliwość bezpośredniego połączenia z Azją przyczyniła się do rozwoju DCT, który stał się bałtyckim hubem oraz jednym z najszybciej rozwijających się terminali na świecie.
W 2011 r. terminal zaczął obsługiwać kontenerowce klasy E o pojemności 15 500 TEU, a w 2013 r. klasy Triple E o pojemności 18 000 TEU należące do armatora Maersk Line. Dziś nadal obsługuje największe statki kontenerowe na świecie o pojemności przekraczającej 20 000 TEU.
W 2015 r. do grona klientów DCT Gdańsk dołączyły 2 alianse żeglugowe - 2M (Maersk Line i MSC) oraz działający w tamtym czasie alians G6 (APL, Hapag-Lloyd, HMM, MOL, NYK i OOCL), jak również linie żeglugowe: UASC, Team Lines, Hamburg Sud i DAL. W 2017 roku alians G6 został zastąpiony przez Ocean Alliance (OOCL, COSCO, CMA CGM, Evergreen).
W 2018 r. terminal obsłużył 1 947 224 TEU.
W styczniu 2015 roku rozpoczęto budowę nowego nabrzeża terminalu. Celem tego projektu było podwojenie rocznych zdolności przeładunkowych DCT do poziomu 3 mln TEU. W październiku 2016 roku uroczyście zakończono inwestycję, dzięki której terminal stał się największym pod względem przeładunków terminalem kontenerowym na Bałtyku.

Terminal oferuje następujące stałe połączenia kontenerowe:

POŁĄCZENIA OCEANICZNE:

2M - Maersk Line (serwis 432/E1) na trasie -
Gdańsk - Bremerhaven - Rotterdam - Tanjung Pelepas - Szanghaj - Xingang - Qingdao - Kwangyang - Ulsan - Ningbo - Szanghaj - Yantian - Tanjung Pelepas - Algeciras - Bremerhaven - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu

Ocean Alliance (serwis LL1/AEU1) na trasie -
Gdańsk - Wilhelmshaven - Pireus - Port Klang - Hongkong - Szanghaj - Ningbo - Xiamen - Yantian - Singapur - Felixstowe - Zeebrugge - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu

POŁĄCZENIA FEEDEROWE:

Seago na trasach -
Gdańsk - Bremerhaven - Felixstowe - Kotka - Ryga - Wilhelmshaven - Bremerhaven - Gdańsk z zawinięciami dwa razy w tygodniu (serwis L02)
Gdańsk - Kaliningrad - Gdańsk z zawinięciami dwa razy w tygodniu (serwis L27)
Gdańsk - Tallin - St. Petersburg - Kłajpeda - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis L28)
Gdańsk - Norrköping - Gävle - Wilhelmshaven - Bremerhaven - Kopenhaga - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis L35)

Ocean Alliance na trasach -
Gdańsk - Ryga - Kłajpeda - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis PFX1)
Gdańsk - Helsinki - Kotka - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis PFX2)
Gdańsk - St. Petersburg - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis PRX/SBXK)

Unifeeder/OOCL na trasach -
Gdańsk - Rotterdam - Kłajpeda - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis SBE3)
Gdańsk - Hamburg - Bremerhaven - Hamburg - Ryga - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis SBI2)

Unifeeder na trasie -
Gdańsk - Hamburg - Kłajpeda - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu (serwis SBXE)

X-Press Feeders na trasie -
Gdańsk - Hamburg - Gdańsk z zawinięciami jeden raz w tygodniu

Dodatkowych informacji udziela:

DCT Gdańsk SA
ul. Kontenerowa 7, 80-601 Gdańsk
Tel.: (+48) 58 737 90 00, (+48) 58 737 63 23
Fax: (+48) 58 737 63 50
www.dctgdansk.pl
vCard


Klasyczna wersja serwisu
Powrót na górę